اعزام نیروی ایرانی به کشورهای منطقه یک دروغ بزرگ است

به گزارش افکارخبر، نشست خبری ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم‌های دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز در ساختمان ستاد راهیان نور برگزار شد.

سردار سرتیپ کارگر در این مراسم با اشاره به جنگ رسانه‌ای استکبار علیه کشورمان گفت: دروغ بزرگی است که دیگران جمهوری اسلامی را متهم به اعزام نیرو به کشورهای منطقه می‌دانند.

وی در ادامه افزود: امروز ایران به برکت خون شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگان یکی از قدرتهای منطقه است و دفاع مقدس یک انقلاب فرهنگی بود که به ابتکار حضرت امام و همراهی مردم صورت گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس متعلق به گذشته نیست، اظهار داشت: همچنین دفاع مقدس تنها متعلق به جمهوری اسلامی نیست، بلکه الگوی دفاع ما به جهانیان تعلق دارد. این الگو امروز در منطقه و در سوریه، لبنان، غزه و یمن در حال اجراست. دروغ بزرگی است که ما به کشورهای منطقه نیرو می‌فرستیم.

وی گفت: دفاع مقدس برای تمام مردم است و متعلق به هیچ گروه، حزب و ارگان و نیروهای مسلح تنها نیست و دفاع مقدس را کسی نباید به نفع خود مصادره کند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه دفاع مقدس پرافتخارترین دوره در تاریخ معاصر است، یادآور شد: مردم شهدا را فراموش نکرده‌اند و شهدا نیز ما را فراموش نکرده‌اند. در سال گذشته ۵ میلیون نفر از مناطق دفاع مقدس دیدن کردند که ۵۰ درصد آنان با ماشین شخصی به مناطق جنگی رفتند، از این بین ۸۰ درصد آنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: امسال شعار ما در دفاع مقدس " ما می‌توانیم، با همدلی و همزبانی " است، اهم برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس شامل تبیین بسیج مردمی و قدرت دفاعی برای بازدارندگی، تبیین نقش رهبری و ولی‌فقیه در دفاع مقدسوحدت همه مذاهب و جناح‌ها و تاکید بر نقش ویژه زنان و روحانیت در دفاع مقدس، روشن کردن نقش استکبار جهانی به ویژه آمریکا در حمایت از رژیم بعث، توجه به شبکه‌های مجازی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، توجه به مدیریت جهادی، توجه به شهدای مدافعین حرم، توجه نقش اصناف و اقشار، مسئله آموزش و پرورش، توجه به دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی لازم برای آن، توجه به ورزش همگانی، بحثخاطره‌گویی که نه تنها در سطح فرماندهی، موضوع کتاب در دفاع مقدس، تقدیر از سربازان و نکوداشت فرماندهان و.. است.

سردار کارگر اظهار داشت: برنامه‌های روزهای هفته دفاع مقدس از این قرار است:

سه‌شنبه ۳۱ شهریور: روز رژه همگانی که در سراسر کشور توسط نیروهای مسلح انجام می‌شود و امسال مسئولیت رژه با سپاه پاسداران است

روز دوم: روز روحانیت، علم و دانش‌پژوهی که مصادف با روز عرفه است.

پنجشنبه: که مصادف با عید قربان است، مربوط به شهیدان، جانبازان، صلابت و افتخارآفرینی است. در این روز از قبور شهدا غبارروبی می‌شود.

جمعه: معنویت، خانواده و سلامت: در این روز همچنین فرماندهان نیروهای مسلح در نمازجمعه سخنرانی خواهند داشت. همچنین ورزش همگانی و پیاده‌روی خانوادگی در این روز صورت خواهد گرفت.

شنبه ۴ مرداد: دفاع همه‌جانبه، جوانان، پشتیبانی همه‌جانبه و اصناف و همچنین این روز به پدافند غیرعامل توجه شده است.

یکشنبه ۵ مهر: مربوط به ولایتمداری، رزمندگان و جانبازان است. با توجه به مصادف شدن این روز با شکسته شدن حصر آبادان از رزمندگانی که در آن عملیات شرکت داشتند، تقدیر خواهد شد.

دوشنبه ۶ مهر: وحدت ملی، دشمن شناسی و استکبارستیزی، بیداری اسلامی.

سه‌شنبه۷ مهر: روز فرماندهان شهید، همزمان با سالروز شهادت فلاحی، کلاهدوز، نامجو و جهان‌آراء.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتش نمایشگاه کتاب درباره شکست حصر آبادان برگزار خواهد کرد و نیز سپاه و بسیج با بازسازی عملیاتهای دفاع مقدس که در استانهای کشور صورت خواهد گرفت، اقدامات مناسب را در حفظ ارزشهای دفاع مقدس انجام خواهند داد. همچنین وزارت دفاع در این هفته از دستاوردهای نظامی جدیدی رونمایی خواهد کرد و نهاد ریاست جمهوری سرکار خانم ملاوردی مستندی از زنان شیمیایی سردشت را تهیه و در این هفته به نمایش خواهد گذاشت. صدا و سیما با ۵۷۷ برنامه و رادیو با ۴۳۵ برنامه در نشر ارزشهای دفاع مقدس در این هفته تلاش خواهند کرد.