۱۰۰ سؤال بسیج از مسئولان پیرامون برجام

به گزارش افکارخبر، مجتبی باستان معاون سازمان بسیج دانشجویی در افتتاحیه مسابقات فوتسال دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور با عنوان جام شهدای مدافع حرم، با بیان اینکه حلقه مفقوده ورزش در کشور ما، اخلاق و معنویت است گفت: باید اخلاق و معنویت روح حاکم بر فعالیت‌های ورزشی ما باشد.

مجتبی باستان با انتقاد از تبدیل ورزش به صنعت و تجارت گفت: باید منش و روش پهلوانی در جامعه ورزشی حکم فرما شود نه اینکه صرفاً به سمت ورزش قهرمانی پیش برویم و به جای تبدیل ورزش به فرهنگ بدنبال تجارت از طریق آن باشیم.

معاون سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: اگر به دنبال ترویج اخلاق و معنویت در ورزش نباشیم به اهداف عالیه آن نخواهیم رسید، چرا که در اسلام هدف از ورزش، رشد اخلاق و معنویت است.

باستان با اشاره به بی اخلاقی های متعدد موجود در ورزش کشور، گفت: اگر در فعالیت‌های ورزشی اخلاق و معنویت را کنار بگذاریم یا آن را کم رنگ ببینیم، نتیجه‌اش می‌شود همین جنجال‌ها و اتفاقاتی که هر روزه در سطح ورزش‌های قهرمانی متعدد در کشور می‌بینیم.

وی افزود: حواشی امروز ورزش کشور ناشی از کم رنگ شدن اخلاق و معنویت است و به همین خاطر است که از رشد و پیشرفت در برخی رشته‌های ورزشی خبری نیست.

معاون سازمان بسیج دانشجویی کشور از دانشجویان بسیجی ورزشکار به عنوان سفیران ورزش در دانشگاه‌ها یاد کرد و خطاب به جمع حاضر گفت: دانشجوی بسیجی به عنوان سکان دار عرصه دفاع از ارزش‌ها در دانشگاه باید به دنبال ترویج اخلاق و معنویت باشد و انتظار ما از شما دانشجویان ورزشکار بسیجی ترویج درست اخلاق در ورزش دانشگاه‌ها و همچنین سطح جامعه است.

باستان در بخش دوم سخنان خود گریزی به مسائل هسته‌ای زد.

وی در این بخش از صحبتهای خود با ذکر جمله معروف شهید بهشتی مبنی بر اینکه دانشجو مؤذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود اظهار داشت: دانشجوی بسیجی به عنوان قشر تأثیر گذار دانشگاه در بزرگترین تشکل دانشجویی کشور، علاوه بر فعالیت‌های ورزشی باید با تبیین و تحلیل درست مسائل مختلف جامعه به نقش آفرینی و روشنگری بپردازد.

معاون سازمان بسیج دانشجویی، تبیین درست مسائل هسته‌ای و بحثمهم مذاکرات هسته ای را از جمله مواردی دانست که دانشجویان باید با مطالعه دقیق و کامل پیرامون آن به تحلیل درست از آنچه رخ داده است برسند.

باستان از دانشجویان بسیجی ورزشکار خواست؛ متن برجام را از منظر حقوقی، سیاسی وفنی به طور کامل و دقیق مطالعه و مورد بررسی قرار دهند.

وی گفت: این بررسی منجر به این خواهد شد که به مفهوم توافق خوب و یا بد بیشتر آگاهی پیدا کنیم و بدانیم که آیا خطوط قرمز مد نظر نظام و رهبری در آن رعایت شده است یا خیر.

باستان در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان در مطالبه گری از مسئولین عنوان داشت: ما در بسیج دانشجویی ۱۰۰ سوال مهم و اساسی از محتوای برجام داریم که از مسئولان خواستار پاسخ گویی صریح، دقیق و شفاف به آن هستیم.

معاون سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: اگر مسئولان هسته‌ای و تیم مذاکره کننده به این ۱۰۰ سوال دانشجویان بسیجی پاسخ قانع کننده بدهند، از نظر ما معیارهای توافق خوب در برجام رعایت شده است و ما از آن حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: اگر به این ۱۰۰ سوال پاسخ درست داده نشود و ابهامات دانشجویان رفع نگردد، به معنای واقعی کلمه این توافق مصداق یک توافق بد است که با عدم رعایت خطوط قرمز نظام، عزت ملی را خدشه دار خواهد کرد.

باستان از دانشجویان بسیجی به عنوان اعضای تشکلی بیدار خواست؛ با روحیه مطالبه گرانه خود که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، از مسئولین امر در این زمینه پاسخ بخواهند.

معاون سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مسئولان نباید صرفاً به نتایج اقتصادی توافق هسته‌ای توجه کنند افزود: اینکه مدام از ابعاد اقتصادی در این توافق سخن بگوییم و از ابعاد و نتایج فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی آن غافل شویم درست نیست، از کجا معلوم که این توافق در همان زمینه اقتصادی هم موجب گشایش شود، در حالی که به تبعات دیگر آن در سایر زمینه ها توجهی نمی‌کنیم؟

وی در پایان با بیان اینکه دانشجویان باید از دولتمردان بخواهند که یک نمونه از نتایج مثبت اقتصادی این توافق را بازگو کنند تا موضوع روشنتر شود، گفت: دانشجویان بسیجی به عنوان فرزندان معنوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در دانشگاهها به عنوان چشم بیدار جامعه، در مورد موضوع مهم هستهای کاملا دقیق هستند و وظیفه خود می دانند با مطالبه گری از مسئولان نسبت به روشنگری و تبیین درست واقعیات اقدام کنند.