سوال جنجالی از ظریف درکمیسیون برجام

به کزارش افکارخبر، از نکات جالب در جلسه عصر دیروز کمیسیون برجام، طرح سوال نعمتی از ظریف بود. سوالی که در واقع اعتراض او به نحوه مواجهه سعید جلیلی و هم فکرانش با برجام را می رساند. وقتی که تاجگردون نوبت سوال خود را به نعمتی داد او سوالش را اینطور مطرح کرد و گفت: در جلسه صبح آقای جلیلی به صراحت توضیح داد که هیچ تحریمی لغو نمی شود. اگر اینطور است خیلی شفاف به مردم بگویید تا بدانند. اصلا چه تضمینی وجود دارد که شما فردا زیر همه چیز نزنید.؟ چون ایشان(جلیلی) که ۶ سال مسئولیت پرونده هسته ای را برعهده داشته الان زیر خیلی چیزها می زند. شما چندین بار تکرار کردید که تحریم ها لغو می شوند اما ظاهرا برای آنها سوال است و اینطور می گویند که تحریم ها لغو نشده اند. اگر این طور است که لطفا صریح بفرمایید تا مردم بدانند.

وقتی نعمتی به این بخش از سوالش رسید که سعید جلیلی گفته تحریم ها لغو نشده اند زاکانی به اعتراض گفت آقای جلیلی چنین چیزی نگفت. نعمتی هم با عصبانیت گفت: اتفاقا این حرف خود ایشان است. فیلمش هم موجود است و می توانید ببنید. با این حال اما اعتراض از سوی نمایندگان حامی جلیلی ادامه داشت و نعمتی دوباره تاکید کرد: متن حرف های من آقای ظریف و سعید جلیلی همه موجود است و می توانید مراجعه کنید. من به سخنگو نیاز ندارم و حرفهایم را خودم بیان می کنم.

ظریف هم در پاسخ به او گفت که قصد پاسخگویی به سخنان جلیلی را ندارد و بعد پاسخش را خطاب به نعمتی مطرح کرد و دوباره تاکید کرد که تحریم ها لغو خواهند شد. ظریف گفت: من قصد پاسخ به دکتر جلیلی را ندارم. کما اینکه زمانی که مسئولیت پرونده را داشتند هیچ حرفی نزدم. کما اینکه من از منتقدین جدی بودم اما یکبار هم مصاحبه نکردم. اما چند نکته می گویم. کل تحریم های اتحادیه اروپا از روز اجرا لغو می شود. کلیه تحریم ها ایالات متحده متوقف می شود. علاوه بر آن برخی تحریم ها مانند تحریم ناوگان هوایی لغو می شود.