به گزارش افکارخبر، در حالی که موضع‌گیری مجریان انتخابات له و علیه جریانات و شخصیت های سیاسی حاضر در صحنه انتخابات غیر قانونی بوده و شائبه دخالت مجریان در انتخاباتی را دارد که قرار است در آن بی‌طرف باشند سیدشهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در نشست ستاد انتخابات استانداری تهران و شوراهای اسلامی استان، شهرها و بخش‌های تابعه اظهار داشت: مردم در انتخابات پیش رو بار دیگر نشان خواهند داد که به دنبال حاکمیت تدبیر و مشی اعتدالی در کشور هستند!

پیش از این نیز وزیر کشور در سخنانی که بعد آن را شوخی دانسته بود نتیجه انتخابات آینده ریاست جمهوری را اعلام کرده و گفته بود «روحانی رئیس جمهور هشت ساله خواهد بود»!

چاوشی بی آن که توضیح دهد این اظهارات چه ربطی به وظایف قانونی وی دارد با حمله به منتقدان دولت اظهار داشت: کسانی که امروز برای رسیدن به قدرت سیاسی حاضرند هرکاری کنند و به دنبال از بین بردن تمام امیدی هستند که در مردم ایجاد شده است بدانند که با رفتارها و اعمالشان نمی‌توانند پایگاه متزلزل خود را بازیابند و در نهایت به بیراهه می‌روند!

ظاهرا حمله و هتاکی به منتقدان از رده های بالای دولت به مسئولین میانی نیز تسری پیدا کرده است.

رئیس ستاد انتخابات تهران که در سخنان خود از پیش پیروز انتخابات را مشخص کرده و مسیر پیش روی دولت در انتخابات را مشخص ساخته بود در ادامه اظهار داشت: ما مجری انتخابات هستیم و وظیفه ما ایجاد نشاط و مشارکت حداکثری در مردم است. ما به دنبال این نیستیم که چه کسی وارد مجلس می‌شود و چه کسی نمی‌شود. ما فقط به سلامت انتخابات و برگزاری باشکوه آن می‌اندیشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه با تکرار ادعاهای فتنه گران در سال ۸۸ و شبهه نامیدن همه آن چه که در آن سال روی داده بود گفت: ما تلاش می‌کنیم که در انتخابات پیش رو شبهاتی برای افکار عمومی ایجاد نشود!

چاوشی گفت: در جریان انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری اتفاقاتی افتاد و شبهاتی ایجاد شد که هزینه‌های سنگینی را برای نظام در پی داشت و ما در انتخابات آتی به دنبال آن هستیم که این شبهات تماماً رفع شود و مراقبت کنیم که کوچکترین شبهه‌ای در افکار عمومی ایجاد نشود.

وی به این واقعیت اشاره‌ای نکرد که در سال ۸۸ افکار عمومی دچار شبهه نشده بود بلکه کسانی که به دنبال رسیدن به قدرت به هر نحوی بودند با حمایت سرویس های بیگانه و در فتنه ای آمریکایی - انگلیسی و صهیونیستی کشور را دچار بحران ساخته و در نهایت با حضور میلیونی مردم در حماسه ۹ دی شکست خفت‌باری خوردند.

رئیس ستاد انتخابات تهران در ادامه و با پی‌گرفتن سیاست یکی به میخ و یکی به نعل بار دیگر ضمن تاکید بر بی طرفی در انتخابات از نامزدهای دولت گرا حمایت کرده و گفت: باید بکوشیم تا ضمن دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات سطح آگاهی‌شان را بالا ببریم تا بدانند چه کسی لیاقت بیشتری دارد تا برای صیانت از حقوق آنها وارد مجلس شود اما مسلم است که در این موضوع به شکل مصداقی ورود نخواهیم کرد!

وی با این وجود و علیرغم حمایت از نامزدهای دولتی در انتخابات از حق الناس بودن رای مردم سخن گفته و با تأکید بر اینکه حق‌الناس بودن رأی مردم را با تمام شرایطش می‌پذیریم، خاطرنشان کرد: هیچ نهاد عمومی و دولتی حق ندارد از اقتدار و موقعیت خاص‌اش برای پیروزی فرد یا افرادی در انتخابات هزینه کند.

به گزارش ایسنا، چاوشی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری در اظهاراتی که با توجه به سخنان پیش گفته وی بیشتر به طنز شبیه است اظهار داشت: در رابطه با انتخابات بایستی مرّ قانون را رعایت کنیم چرا که با عمل به قوانین است که می‌توان نگرانی‌ها را رفع کرد.

وی همچنین گفت: لازمه رعایت حقالناس رعایت کامل قوانین است و به این دلیل اجازه نخواهیم داد هیچ کسی از بودجه عمومی صرف تبلیغات انتخاباتی فرد یا افرادی کند و همچنین شبکههای اجتماعی را از تخریب افراد و آبروبریها باز خواهیم داشت.