محسن رضایی خطاب به آل سعود: با دم شیر بازی نکنید

به گزارش افکار خبر، سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صبحگاه یگان ویژه به مناسبت هفته نیروی انتظامی خطاب به دشمنان ایران و انقلاب اسلامی گفت: چند بار می‌خواهید ملت ایران را آزمایش کنید از نجابت و بردباری ما سوء استفاده نکنید.

وی خطاب به عربستان گفت: با دم شیر بازی نکنید چرا که اگر این شیر به سمت شما بازگردد نمی‌دانید چه اتفاقی می‌افتد اکنون ما صبر می‌کنیم و وظیفه داریم که صبر کنیم چرا که جنگ طلب نیستیم.

رضایی خاطر نشان کرد: راه صدام را ادامه ندهید که در میدان جنگ نه راه پیش داشت و نه راه پس.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما با آمادگی مقابل بسیاری از تهدیدات می‌ایستیم و در ۳۷ سال گذشته اسرائیل سه بار و آمریکا دو بار قصد داشتند به ایران حمله کنند ولی آمادگی شما آنان را از این کار باز داشت.

رضایی افزود: در موضوع فتنه نیز به شکل دیگری دشمنی را آزمایش کردند و در آنجا نیز یگان ویژه ما با کمک نیروهای انقلابی و بسیج بسیار خوب عمل کرد و نظم و امنیت را برقرار کرد.

وی گفت: اوباما در موضوع فتنه بزرگترین اشتباه تاریخی خود را صورت داد چرا که قبل از فتنه سال ۸۸ نامه اول را به رهبری نوشت اما در فتنه ۸۸ به قول جوانان دچار جو گرفتگی شد و پشت فتنه‌گران ایستاد اما پس از آنکه فتنه به نتیجه رسید نامه دوم را نوشت که رهبری پاسخ نامه دوم را ندادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مجلسی فرمودند من جواب نامه اول را دادم ولی پس از فتنه جواب نامه دوم را ندادم که این نشانه اقتدار و مایه افتخار است و ملت ایران امروز مفتخر است که جوانان این مرز و بوم از تمام نقاط کشور پاسداری می‌کنند.

وی افزود: در ایران فتنه‌ای به مدت ۷ ماه اجرا شد و جاها و مکان‌های مختلف را آتش می‌زدند اما در کل تعداد کشتگان و مجروحین بیش از چند نفر افزایش نیافت اما عربستان نمی‌تواند واقعه مقدس حج را که در آن زائرانی مربوط به ۵۰ کشور اسلامی را در آن حضور دارند اداره کند.

رضایی در خصوص فاجعه منا گفت: مراسم زیارتی خانه خدا که هر ساله تکرار می‌شود آل سعود بیش از ۱۰۰ سال که در روز و مکان مشخص این کار را انجام می‌دهد نمی تواند امنیت آن را ایجاد کند در حالی که این سوال بسیار راحت است.

وی خاطر نشان کرد: جریان ائتلافی به رهبری آمریکا بیش از یک سال است که به شکل ظاهری با تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری در عراق می‌جنگند اما اکنو نگاه کنید به این کشور چه وضع و اوضاعی دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: آمریکا نیز با پیشرفته‌ترین تجهیزات بیش از ۱۰ سال است که در افغانستان حضور دارد و با هواپیماهای بدون سرنشین خود به بهانه حمله به تروریست‌ها مجالس عمومی مردم را به خاک و خون می‌کشد. سوال اینجاست که شما قرار است امنیت ایجاد کنید یا ناامنی.

وی گفت: بسیاری از پلیس ها در کشورهای دیگر به جای ایجاد امنیت ناامنی ایجادمی‌کنند ولی شما جان خود را می دهید تا امنیت را حفظ کنید در حالی که پلیس آمریکا تنها به علت سیاه پوست بودن یک فرد وی را که دست خود را به نشانه تسلیم بالا برده بود به رگبار می‌بندد آیا این به معنای امنیت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز امنیت توسط مدعیان ایجاد امنیت زیر پا گذارده می‌شود چرا که نگاه به امنیت در این کشورها اشتباه است و ایجاد کنندگان آموزش کافی برای ایجاد امنیت ندارد.

وی افزود: خادمان حرمین شریفین که در کنار خانه خدا هستند به جای اینکه محور وحدت باشند پرچمدار تفرقه مذهبی شده‌اند و به جای پرچم‌داری عزت مسلمین عمال اسرائیل و آمریکا شده‌‌اند و با پول نفت و خون جوانان خود هزینه حمله آمریکا به ایران را می‌پردازد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسانی که در حکومت عربستان هستند و ادعای اسلام دارند باید ادعای خود را تقویت کنند نه اینکه در صدد تضعیف آن باشند و سمت و سوی خصومت‌ها را به سمت ایران بکشند در حالی که ایران نگاه ملی گرایی را کنار گذاشته و نگاه قرآنی دارد.

رضایی خاطر نشان کرد: در ایران افکار امام به امنیت و سیاست شکل می‌دهد چرا که ایشان در یک دست قرآن و اسلام و در دست دیگر مردم را داشته‌اند و این دو را در کنار یکدیگر قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر تاثیر شگرف رهبری در بخش امنیت ملی گفت: اکنون ما در کشور امنیت ملی و عمومی داریم و نه امنیت جناحی شخصی که آن هم که سبب رهبری مقام معظم رهبری است حال شما نگاه کنید در کشورهای دیگر فرمانده‌هان کل قوا چه کسانی هستند.

رضایی خاطر نشان کرد: در کنار هم قرار گرفتن مردم و دین اساس امنیت را شکل می‌دهد و هزینه امنیت را کاهش می‌دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: از زمان وقوع انقلاب که هنوز دولت پا نگرفته بود تجربیات زیادی وجود داشت مثل شورش در کردستان که به انواع کودتاها و هیچ کشوری این همه تجربه در دل خود به عنوان تجربه برای نیروهای مسلح ندارد.

وی تاکید کرد: اعضای یگان ویژه سینه خود را سپر حوادث میکنند تا امنیت را به وجود آورند بنابراین ارزش زیادی برای امنیت ایجاد شده قایل هستید و مردم نیز به عنوان استفاده کنندهگان امنیت زیادی برای آن قایل هستند.