دیپلماسی فعال آقایان فقط با اروپایی‌های موطلایی است

به گزارش افکار خبر، سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان‌دستور با بیان اینکه مکتب حسینی به ما آموخته است که زیر بار ذلت نرویم، اظهار داشت: آنچه در برجام به ما تحمیل شده، همان ذلتی است که در ترکمانچای به ما تحمیل شده بود.

وی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون ویژه برجام در جلسه علنی روز گذشته مجلس، تصریح کرد: گزارش کمیسیون نقاط فاجعه‌باری از برجام را به ما نشان می‌دهد؛ حال با چه توجیهی آن را بپذیریم!؟

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با یادآوری سخن رئیس‌جمهور در هنگام انتخابات مبنی بر بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی و با اشاره به عدم پذیرش نماینده ایران در سازمان ملل در دو سال قبل، سفر وزیر بهداشت به عربستان از طریق قطر و نیز ویزا ندادن به وزیر ارشاد برای سفر به عربستان، اظهار داشت: دیپلماسی فعال آقایان فقط با مردان موطلایی اروپا است.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر در قضیه یمن، دولت ایران دفاع جدی از مردم یمن می‌کرد، دولت عربستان اینقدر جسور و موذی نمی‌شد و اگر در فاجعه منا هم صلابت حیدری علی زمان نبود، حتی جنازه‌ها را هم به ما تحویل نمی‌دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در اوج تحریم‌ها به اختراعات و اکتشافات ارزشمندی دست یافتند، گفت: متاسفانه برخی اکتشافات جدید آنها که باید آزمایش شود، اجازه آزمایش نمی‌یابد تا آمریکایی‌ها راضی شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری منویات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: آقایان اقتصاد را به مذاکره گره زده‌اند و کار به جایی رسیده است که ۴ وزیر دولت به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسند و می‌گویند که رکود به بحران اجتماعی تبدیل می‌شود.

حسینی همچنین با اشاره به مشکلات کارگاههای اقتصادی خطاب به مسئولان تاکید کرد: به داد کارگرانی برسید که بعد از چند ماه کار، بیکار میشوند و دستشان به جایی بند نیست.