بازتاب آزمایش موشک عماد در رسانه‌های خارجی

به گزارشافکارخبر،سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: در آستانه محرم حسینی فرزندان رشید ملت بزرگ و سلحشور ایران اسلامی در وزارت دفاع با مدد گرفتن از الطاف بیکران الهی و رمز مقدس یا ابوالفضل العباس(ع) موشک دوربرد «عماد» نسل جدید موشک های بالستیک زمین به زمین جمهوری اسلامی ایران را با موفقیت آزمایش کردند.

وی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در توسعه و تکمیل توان موشکی نیروهای مسلح و افزایش قدرت بازدارندگی موثر جمهوری اسلامی ایران گفت: این موشک که تمامی مراحل طراحی وساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت پذیرفته است، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است؛ که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده بطور کامل منهدم کند.

آزمایش موفقیت آمیز این موشک دوربرد بالستیک بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشت که مشروح آن از نظر می گذرد.

شبکه لبنانیالمیادینضمن پوشش کامل سخنان وزیر دفاع دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص آزمایش موشک دوربرد «عماد» اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی از آزمایش موفقیت آمیز موشک دوربرد بالستیک «عماد» خبر داد که درست در همین روز نمایندگان پارلمان این کشور با کلیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام» موافقت کردند.

پایگاه لبنانیالعهدنیز ضمن پوشش اظهارات وزیر دفاع کشورمان در خصوص آزمایش این موشک، به نقل از وی تیتر زد: جمهوری اسلامی ایران برای تقویت توان موشکی خود از هیچ قدرتی اجازه نخواهد گرفت.

پایگاهالنشرهنیز با انتشار این تیتر «ایران موشک دوربرد بالستیک تحت عنوان «عماد» را آزمایش کرد» به نقل از سردار دهقان، تلاش کرد تا از اهمیت این موضوع و موفقیت آمیز بودن این آزمایش بکاهد.

پایگاه مصریبوابة فیتوبا انتشار تصاویر مختلف از آزمایش موشک دوربرد بالستیک «عماد» نوشت: جمهوی اسلامی ایران با موفقیت جدیدترین موشک دوربرد بالستیک خود را که وزارت دفاع اقدام به ساخت آن نموده بود، آزمایش کرد.

این پایگاه مصری همچنین سخنان وزیر دفاع کشورمان در خصوص آزمایش این موشک را به صورت کامل پوشش داد.

شبکهسی ان اننیز با انتشار این تیتر که «ایران یک موشک دوربرد بالستیک، ساخت داخل را آزمایش کرد»، نوشت: وزیر دفاع ایران اعلام کرد که تهران همچنان با قدرت به تقویت توان موشکی خود ادامه می دهد.

پایگاهمصر ۲۴نیز در ستون «خبرهای فوری» خود خبر آزمایش موفقیت آمیز موشک دوربرد بالستیک «عماد» را منتشر کرد.

پایگاهالبوابه نیوزنیز با اعلام اینکه تهران جدیدترین موشک دوربرد بالستیک خود را با موفقیت آزمایش کرد، به انتشار کامل اظهارات سردار دهقان در این ارتباط پرداخت.

پایگاهحمرین نیوزهم ضمن پوشش خبر موفقیت آمیز بودن آزمایش موشک «عماد»، به نقل از سردار دهقان نوشت: طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می رود.

پایگاهبوابه القاهرهبا پوشش خبر آزمایش موشک دوربرد بالستیک «عماد»، نوشت: ایران با آزمایش این موشک بالستیک برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قدرت نمایی کرد. این پایگاه همچنین به انتشار کامل سخنان سردار دهقان در خصوص آزمایش موشک «عماد» پرداخت.

روزنامهصدی نیزدر جریان پوشش خبرهای مربوط به آزمایش موشک «عماد» به نقل از سردار دهقان نوشت: موشک عماد، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است؛ که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده بطور کامل منهدم کند.

شبکهروسیا الیومبا اعلام اینکه ایران، یک موشک دوربرد بالستیک را با موفقیت آزمایش کرد، به پوشش سخنان سردار دهقان در این زمینه پرداخت.

بازتاب گسترده آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک دوربرد بالستیک ایران به نام موشک «عماد» در رسانه های بین المللی در حالی صورت گرفت که برخی از رسانه های وابسته به بیگانگان از جمله شبکه های العربیه و الجزیره تلاش کردند تا حتی الامکان از اهمیت این موفقیت بکاهند.