«سردار همدانی» پیشکسوت خنثی کردن فتنه‌های بزرگ

به گزارشافکارخبر،محسن رضایی شامگاه یکشنبه در مراسم وداع با پیکر شهید سرلشگر حسین همدانی در همدان شهادت سردار حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفت و با بیان اینکه جنس سردار همدانی با دیگر نظامی های دنیا فرق داشت، بیان کرد: شهید همدانی سرتیپ بود و بعد از شهادت سرلشگر شد اما باید دید این سرتیپ و سرلشگر چه تفاوتی با تمام سرتیپ و سرلشگر های دنیا دارد.

وی با بیان اینکه شهید همدانی پیش از اینکه یک نظامی باشد یک انقلابی، مجاهد، دانشمند و … بود، ادامه داد: کجای دنیا نظامی های مردمی، دانشمند، مهربان دل دارد ولی اینگونه افراد در ایران فراوان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نخستین تفاوتی که نظامی های ایران و به خصوص سردار همدانی دارد این است که ظاهر افراد نظامی است اما باطنی سرشار از معرفت دارند، عنوان کرد: همدانی به کارهای موزه نیز می پرداخت در حالی که موزه کاری فرهنگی، معماری و هنری است اما جنس آقای همدانی نظامی بود ولی نظامی بودن یکی از چند بعد وجودی شهید همدانی بود.

رضایی با بیان اینکه اگر نظامی رئوف، هنرمند و تحلیل گر سیاسی باشد باید هم با نظامی های دیگر کشور ها متفاوت باشد و شهید همدانی اینگونه بود، افزود: شهید همدانی خیریه داشت و به ایتام رسیدگی می کرد.

وی با بیان اینکه از مردم تقاضا دارم که به برادران نظامی صرف نظامی نگاه نکنند چراکه در عرف امروز دنیا نظامی ها را به گونه دیگری نگاه می کنند، بیان کرد: شهید همدانی همه جانبه بود و فقط نظامی بودن یکی از ابعاد شخصیتی همدانی بود.

شهید همدانی در دل دشمن می رفت و اسلحه می گرفت و از مردم، اسلام و کشوز دفاع می کرد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید همدانی در دل دشمن می رفت و اسلحه می گرفت و از مردم، اسلام و کشوز دفاع می کرد، افزود: آشنایی من با شهید همدانی به اوایل درگیری کردستان و سال ۵۸ باز می گردد.

محسن رضایی با بیان اینکه در سال ۵۸ با شهید بروجردی به کردستان رفتیم و یک ستاد عملیاتی تشکیل و شهید بروجردی رئیس ستاد شد، عنوان کرد: افرادی که فعال بودند برای گزارش دادن به ستاد می آمدند و در ستاد آشنا می شدیم تا اینکه یک روز سردار همدانی برای گزارش دادن آمد و در ستاد عملیاتی با هم آشنا شدیم.

وی یکی از ویژگی های شهید سرلشگر همدانی را خستگی ناپذیر بودن وی دانست و ادامه داد: شهید همدانی ۴۰ سال مبارزه کرد و از سال های ۵۵ یا ۵۶ با رژیم شاه درگیر شد و تا سه روز پیش در حال مبارزه بود تا اینکه در سوریه به شهادت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خستگی ناپذیری رمز موفقیت برای جوانان است، بیان کرد: چطور می شود کسی ۴۰ سال مبارزه کند اما همچنان شاداب باشد.

رضایی با بیان اینکه شهید همدانی بارها در آستانه شهادت قرار گرفت و بارها در فاصله نزدیک وی توپ و بمب زده شد، ادامه داد: شهید همدانی در عملیات فتح المبین برای شناسایی رفته بود که در بازگشت خود را در فاصله ۳۰ تا ۴۰ متری عراقی ها می بیند و عراقی ها به سمت ایرانی ها تیربار می گیرند.

وی با بیان اینکه باید برای جوانان سوال شود که این خستگی ناپذیری شهید همدانی برای چیست، بیان کرد: اگر همه جوانان کشور مانند شهید همدانی خستگی ناپذیر باشند وضعیت کشور متحول می شود و آیا این همان انرژی گمشده ما نیست که باید پیدا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ممکن است در ذهن جوانان سوال ایجاد شود که چرا شهید همدانی در ایران نماند و تا از وجودش استفاده شود و به سوریه رفت و شهید شد، عنوان کرد: فتنه ای که امروز در اطراف شکل می گیرد با منافع ملی ارتباط دارد.

محسن رضایی با تاکید بر اینکه امروز امنیت ایران در چهارچوب مرزها نمی گنجد بلکه امنیت کشور به امنیت منطقه گره خورده است، افزود: اگر منطقه نا امن باشد تجارت، زیارت خانه خدا، کربلا، سوریه و سیاست خارجی شکل نمی گیرد.

وی با بیان اینکه در منطقه ای زندگی می کنیم که همه چیز به هم گره خورده است و قصد نهایی کسانی که فتنه را آغاز کرده اند ایران است، بیان کرد: این افراد می خواهند امکاناتی به دست آورند و کشور را نا امن کنند با این شرایط باید صبر کرد تا همدان و تهران را نا امن کنند یا اینکه باید از فتنه آنها جلوگیری کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهادت سردار همدانی در راه ایران و اسلام است، افزود: طبیعی است که اگر آرام بنشینیم دشمن به سراغ ما می آید پس با دشمن از جایی که می خواهد رشد کند می جنگیم.

رضایی با بیان اینکه اگر تکفیری ها موفق شوند جهان اسلام را به عقب و ۱۵ قرن پیش می برند، بیان کرد: اکنون باید نشست تا چنین کسانی که خلبان مسلمان را زنده زنده آتش می زنند بیایند و کشور را بگیرند اما هیچ انسان عاقلی به این افراد فرصت رشد نمی دهد.

وی با بیان اینکه سردار شهید همدانی یک پیشگام جلوگیری از خطر بزرگ و پیشکسوت خنثی کردن فتنه های بزرگ بود، افزود: تکفیری ها اگر موفق شوند کل کشور را به آتش می کشند.

شهید همدانی به دنبال منافع ملی است که در دو هزار کیلومتر آن طرف تر از کشور مبارزه می کند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید همدانی به دنبال منافع ملی است که در دو هزار کیلومتر آن طرف تر از کشور مبارزه می کند، عنوان کرد: کسانی که همدانی را شهید کردند بزرگترین دشمن هستند.

محسن رضایی با بیان اینکه در منطقه ای زندگی می کنیم که در ۷۰ سال نا امنی به سر می برد، ادامه داد: در همه جای دنیا جنگ می شود اما بالاخره روزی به پایان می رسد اما در یک نقطه از جهان ۷۰ سال جنگ ادامه دارد و به آن خاورمیانه یا کشور های اسلامی می گویند و یک نمونه آن کشور فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو از شش ماه پیش قانونی مصوب و عبادت مسلمانان را در مسجد الاقصی محدود کرد، ادامه داد: این مسئله باید سر آغاز یک حادثه باشد و برای نخستین بار صورت گرفته و از سه ماه پیش اجرایی و سه هفته پیش درگیری ها در این راستا آغاز شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم فلسطین، سوریه، عراق، یمن سال ها است که شهید می شوند، بیان کرد: نمی توانیم نا امنی را تحمل کنیم و ایران باید به کانون امنیت و صلح تبدیل شود پس در این راستا باید اقتدار خود را بالا ببریم.

رضایی هسته های اولیه سپاه را همان نیروهای انقلابی دوران مبارزه با رژیم شاه عنوان کرد و ادامه داد: به محض پیروزی انقلاب اسلامی سپاه های استانی ایجاد و در برخی استان ها نیز سپاه به صورت خود جوش تشکیل شد.

وی با بیان اینکه شهید همدانی به صورت خودجوش سپاه را در همدان ایجاد کرد، افزود: لشگر قدس گیلان نیز به دست شهید حسین همدانی ایجاد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سردار همدانی حبیب قلوب مردم و مقام معظم رهبری بود، عنوان کرد: صفا و صداقت در چهره شهید همدانی دیده می شد چیزی که اکنون کم شده است.

محسن رضایی به آخرین دیدار خود با شهید همدانی در سه هفته پیش اشاره کرد و ادامه داد: اگر مسئله ولایت در کشور ایجاد نمی شد شعاع های وجودی شکل نمی گرفت پس اگر شهید همدانی، همدانی شد به خاطر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی در پایان بیان کرد: کانونی در کشور ایجاد شده که افرادی مثل شهید همدانی شعاع وجودی کانون معنویت هستند.