موشک بالستیک عماد؛ دقت تا مرز صد درصد

به گزارشافکارخبر،سیدرضا میرطاهر، در گفت‌وگو با برنامه عصرگاهی «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو، با بیان اینکه فعالیت این موشک تا آنجا که مشخص شده با سوخت مایع است، گفت: در این موشک این توانایی وجود داردکه اگر در مسیر حرکت اش انحرافی ایجاد شد آن انحراف تصحیح شود و احتمال اصابت به هدف را صددر صدافزایش می‌دهد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه برد این موشک بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر است و جز موشک های میان برد محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: البته این موشک در مقایسه موشک های دیگر ایران دوربرد است.

وی با بیان اینکه پیش از این خطای دایره ای موشک های بالستیک زیاد بود و در چند سال اخیر دولت ها تلاش کردند که میزان این خطا را کاهش دهند ادامه داد: در این موشک نیز این میزان خطا کاهش پیدا کرده و در ساخت این موشک و قطعاتی که مورد استفاده قرار گرفته به این موضوع توجه شده است.

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد :توانایی ساخت این موشک نشان میدهد که در صورتی که یک کشور بخواهد اقدامی تجاوزکارانه علیه ایران داشته باشد ایران با عملیاتی کردن این موشک ها می تواند ضربات غیرقابل جبرانی را به آن وارد کند و به عنوان اقدام متقابل اهداف حیاتی آن کشور را مورد حمله قرار دهد و این یک امتیاز بزرگ برای نیروهای مسلح ایران است.