تأکید هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران بر شناسایی اجساد حادثه منا

به گزارشافکارخبر،گری لوئیس هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در ایران امروز(دوشنبه) در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه با ابراز تسلیت به بازماندگان فاجعه منا گفت: شناسایی اجساد قربانیان موضوع بسیار مهمی است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ما مردم ملل متحد مصمم هستیم تا جلوی جنگ را بگیریم و برابری برای زنان و مردان را برقرار و پیشرفت و آزادی بیشتر برای همه را تشویق کنیم، افزود: فاصله زیادی بین آرزوهای ما و واقعیت دنیای کنونی وجود دارد و بسیاری از ما می‌پرسند که سازمان ملل چه کرده است.

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در ایران ادامه داد: سازمان ملل خلق نشد تا انسان را به بهشت هدایت کند، بلکه به وجود آمد تا آن را از جهنم نجات دهد. ما در برخی کشورها جلوی سیل، مالاریا و بیماری‌ها را گرفتیم و در برخی مواقع موفق نبودیم و جنگ‌ها ادامه داشت.

لوئیس، تمرکز سازمان ملل را بر توسعه و امور انساندوستانه خواند و گفت: سازمان ملل با ایران همکاری کرده تا به میلیونها پناهجوی افغان کمک شود و ما همچنین در دنیا هفت هزار سال تاریخ و تمدن ایران را ترویج کردهایم.