به گزارشافکارخبر، سید عباس عراقچی در مورد حواشی روز گذشته مجلس در صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز ١٩ مهر مجلس شورای اسلامی کلیات طرح مربوط به مجوز اجرای برجام را تصویب کرد. اگرچه … شرح این هجران و این خون جگر، این زمان بگذار تا وقتی دگر

ادامه جلسه برجام در اینستاگرام
علی مطهری نماینده مردم تهران نیز نوشت: اتفاقات امروز مجلس برای همه ناگوار بود. این که عده ای برای نیل به هدفشان حتی از تهدید یک مقام عالی رتبه کشور به مرگ دریغ نمی کنند تا در روحیه و نطق او اثر بگذارند، مایه تاسف است، خصوصا زمانی که آن تهدید کننده فردی با لباس روحانیت باشد. علی مطهری
ادامه جلسه برجام در اینستاگرام
بعیدی نژاد نیز این طور نوشت: امروز پس از فرآیندی طولانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اجازه به دولت برای اجرای برجام رای مثبت دادند. این همراهی مجلس با نظر اکثریت تام ملت ایران در حمایت از تفاهم هسته ای جای تشکر و قدردانی دارد. اما علاوه بر اهمیت این تصمیم در اجرای برجام، تصویب این طرح خود یکی از قویترین مظاهر تجلی دموکراسی و مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است که خود برگ زرینی در تحولات مربوط به نقش مجلس و نهاد قانونگذاری در کشورمان میباشد. در همین چارچوب بود که عالیترین مقامات کشور از همان ابتدا نسبت به ضرورت ایفای نقش موثر مجلس در بررسی برجام تاکید می نمودند تا جایی که مقام معظم رهبری برای باز بودن دست مجلس در بررسی، حتی از اعلام نظر شخصی پیرامون نحوه تصمیم مجلس امتناع فرمودند.

نمایندگان مخالف هم از تمامی ظرفیتهای خود برای مخالفت با برجام و جلوگیری از تصویب این طرح استفاده کردند و با قوت تمام همه ی راههای رویه ای و محتوایی برای مخالفت با برجام و طرح پیشنهادی را به اجرا گذاردند. اما امروز صبح مجلس با مدیریت مدبرانه و صبورانه جناب آقای دکتر لاریجانی و مشارکت فعال نمایندگان موافق و مخالف، طرح پیشنهادی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی را در فضایی باز و آزاد بررسی و آنرا تصویب نمود. ضمن تبریک به مجلس شورای اسلامی در طی این روند دمکراتیک و مردم سالارانه، بدیهی است که این تجربه ی مهم بعنوان سرمایه ی بزرگی در نظام قانونگذاری کشور در حافظه ملت ما ضبط و ثبت خواهد گردیده و خواهد توانست در حل مشکلات کشور بسیار موثر واقع گردد.
ادامه جلسه برجام در اینستاگرام


آقای رسایی هم مانند همیشه با تصاویر گرافیکی منحصر به فرد سعی کرد صفحه اینستاگرام خود را به تخته کلاس درس تبدیل کند. رسایی در این پست که به سیم آخر زده بود نوشت:
این پست، چهار تصویر را به شما نشان میدهد. تصویر زمینه مربوط به روزنامه استاد لمپنیزم و شارلاتانیزم مطبوعاتی در دوره اصلاحات آمریکایی، یعنی سعید حجاریان است که جمله ای شوخی و خصوصی از روح الله حسینیان را در آن سالها به عنوان جمله ای جدی، تیتر کرده است.

سه تصویر دیگر، دقیقا مربوط به لحظاتی است که محاورات و جملاتی بین آقای حسینیان، صالحی و ظریف رد و بدل شده است و رسانه ها تصویر آن را منتشر کرده اند. همانطور که فلشهای مشخص شده در تصاویر نشان میدهد، کسانی که در تصاویر حضور دارند(حسینیان، ظریف، امیرآبادی، صالحی و معاون صالحی) در حال خندیدن هستند. حالا مواضع چند تن از نمایندگان و دوستان آقای صالحی را بخوانید: عراقچی، امروز در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید شما را امروز در مجلس تهدید به کشتن و یا ریختن سیمان رویتان کردند؟ گفت: فکر نمی‌کنم نماینده محترمی که چنین جمله‌ای گفتند، قصد جدی داشتند.

از سوی دیگر، ابوذر ندیمی، نماینده لاهیجان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: حسینیان گاها از این جنس شوخی در کلام، با نمایندگان هم می کند. من با آقای حسینیان صحبت کردم و او گفت که من از روی شوخی و مزاح و مطایبه این حرف را به آقای صالحی زدم اما او این حرف را جدی گرفت. این در حالی است که آقای مجید انصاری مصاحبه کرده و گفته که ظریف و صالحی تهدید به اعدام شدند! پیرموذن(نماینده ای که مدتی قبل با جعل امضای نماینده دیگری در غیابش به جای او نطق کرد) هم مصاحبه ای مثل مصاحبه انصاری کرده و خودش را محافظ شخصی صالحی در صحن معرفی کرده.

پیرموذن در مصاحبه خود می گوید که علاوه بر حسینیان، دخیل عباس زارع زاده هم صالحی را تهدید به کشتن کرد! پیرموذن ولی نکته جالب دیگری هم گفت: من به صالحی مراجعه کردم و او گفت حسینیان من را تهدید کرده و میخواهم از پشت تریبون روشنگری کنم. ظاهرا این شوخی با تاملی تبدیل به یک فرصت میشود. برای همین، ظریف که قاعدتا باید از طرف دولت در دفاع از طرح لاریجانی سخن می گفت، جای خودش را به صالحی داد و… جالب است که مکالمه خصوصی دو نفره، آن هم همراه با قهقه و خنده، ناگهان میشود اقدام جدی برای اعدام و سوژه ای برای مظلوم نمایی از تریبون مجلس به جای پاسخ دادن به انبوه اشکالات مطرح شده! آقای صالحی امروز از پشت تریبون مجلس، خود را یک دانشمند معرفی کرد. به نظرم با توجه به فرجام تلخ صنعت هسته ای در برجام که محصول آقای صالحی است، تاریخ در دانشمند هسته ای بودن ایشان کمی تردید کند اما با نمایش اجرا شده قطعا می توان ایشان را شاگرد اول کلاس حجاریان دانست.
ادامه جلسه برجام در اینستاگرام
پیر مؤذن هم از ضرر تأخیر تصویب برجام گفت: هر روز تاخیر در اجرای برجام یکصد میلیون یورو به کشور ضرر می رساند به خود آیید مجلسیان ملت زیر فشار معیشتی دارد له می شود.
ادامه جلسه برجام در اینستاگرام


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

انتهای پیام /