به گزارش افکارخبر، وزیر علوم در حاشیه همایش نخبگان در جمع خبرنگاران از حل مشکل بورسیه‌ها خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در ثبت نام بورسیه وجود ندارد و تمامی افرادی که تسیهلات بورسیه دارند می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

محمد فرهادی وزیر علوم در پاسخ به خبرنگار میزان مبنی بر اینکه آخرین وضعیت دانشجویان بورسیه که دارای مشکلاتی بودند چه شد؟ اعلام کرد: کار دانشجویان بورسیه تمام شده است و تمام آنها می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر اعتراضی وجود دارد باید مورد به مورد بررسی شود، زیرا اعتراضات به ضوابط و قوانین مربوط می‌شود.

فرهادی در رابطه با چگونگی پذیرش دانشجویان نیز افزود: پذیرش دانشجویان بر اساس فرمول‌های خاصی صورت می‌گیرد، ممکن است افرادی با معدل بالا در کنکور شرکت کرده باشند و از امکانات نخبگی استفاده کنند. امسال ۸۰ درصد پذیرش بر اساس کنکور و ۲۰درصد بر اساس سوابق تحصیلی بود که پذیرش با توجه به فرمول‌ها صورت گرفت و تعدادی از افراد به انتظاری که داشتند نرسیدند ولی سازمان سنجش تمام موارد را بررسی کرده است.

وزیر علوم در پاسخ به این سؤال که آیا حسن ظهور به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور معرفی شده است یا خیر، گفت: هنوز چیزی قطعیت ندارد ولی پرونده تعدادی از افراد برای بررسی در جلسه تعیین ریاست دانشگاهها در دستور کار است.