در بحثموشکی کوتاه نخواهیم آمد

به گزارش افکارخبر، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در حاشیه نشست علنی امروز مجلس درباره مصوبه روز گذشته مجلس پیرامون تصویب جزئیات طرح برجام اظهار داشت: کشور نیاز به آرامش دارد، در مجلس هم تصمیم گرفته شد و بعد از این تصمیم همه باید به سمت درست اجرا کردن آن بروند.

وی افزود: این تصمیم زمانی تکمیل می‌شود که شورای نگهبان پیرامون آن نظر داده و قانون شود.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند رهبری گفته‌اند مجلس نظر دهد، تصریح کرد: آنها تصور می‌کنند جمعی از مجلس باید نظر دهد و این غلط است زیرا مجلس با ۱۶۱ رای موافق به این طرح رای داده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه نباید کش و قوس‌های مربوط به طرح برجام به شکاف تبدیل شود، گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند موضوع هسته‌ای نباید تبدیل به شکاف در درون کشور شود. به همین دلیل مصوبه مجلس هم نباید به شکاف تبدیل شود.

وی با اشاره به پیامک‌هایی که در بررسی طرح برجام به نمایندگان ارسال می‌شد، اظهار داشت: برخی از این پیامک‌ها بی‌ادبانه بود و حجم آنها تا حدی بود که فشارهایی را به نمایندگان وارد کرد اما در نهایت نمایندگان این موضوع را تحمل کردند.

جلالی اضافه کرد: خواص کار پارلمانی همین است، ‌در کار پارلمان جر و بحثوجود دارد اما زمانی که به یک تصمیم واحد رسیدیم همه باید در آن راستا حرکت کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: ‌ به جای تبدیل کردن مسائل به دعوا و جنجال سیاسی باید همه حواس‌مان برای درست اجرا کردن قانون باشد؛ باید حواس‌مان به دشمنان‌مان باشد، زیرا هیچ تردیدی نداریم در برجام دشمنان ما تبدیل به دوست نمی‌شوند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در متن و بطن خود اسلام‌خواهی را سرلوحه‌اش قرار داده است.

جلالی با بیان اینکه اکنون باید در اجرای برجام مراقبت کنیم، خاطرنشان کرد: برجام آخر کار ما نیست، ‌ دولت و مجلس باید دقت کنند در آغاز یک راه قرار گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: چه موافقین و چه مخالفین همه فرزندان انقلابند و نباید تصور کنیم بی‌اخلاقی می‌تواند جواب دهد.

جلالی در پاسخ به سؤالی پیرامون آزمایش موفقیت‌آمیز موشک عماد اظهار داشت: ما همواره و حتی در گذشته گفته‌ایم تقویت بنیه نظامی و دفاعی کشور به عنوان یک اهرم بازدارنده است، جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت کشوری را تهدید نکرده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اضافه کرد: ما هیچ وقت به دنبال جنگ نیستیم و همواره سیاست‌های انساندوستانه داریم؛ در بحثموشکی کوتاه نخواهیم آمد و آزمایشات موشکی را ادامه می‌دهیم و به دنبال ساخت بمب اتم نیستیم.

جلالی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده جیسون رضائیان تاکید کرد: آنها می‌دانند در جمهوری اسلامی ایران قوه قضائیه، قوه مستقل است و بر اساس ضوابط و قوانین داخلی عمل کرده و محاکمه می‌کند. لذا نباید این موضوعات را جار وجنجال سیاسی کرد.

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر روی استقلال خود پافشاری میکند و ملت ایران همواره نشان داده که روی پای خود ایستاده است.