ظریف: امیدواریم رکن آبادی به سلامت بازگردد

به گزارش افکارخبر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم احمد فهیما معاون اداره تشریفات نمایندگی های خارجی وزارت امور خارجه که در فاجعه منا جان باخته بود در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ما ضمن تسلیت به همه خانواده های داغدار جان باختگان منا، امیدواریم که وضعیت مفقودین هرچه زودتر مشخص شود. همکار ما آقای غضنفر رکن آبادی از جمله مفقودین هستند که امیدواریم به سلامت به خانواده خود بازگردند.

وی افزود: احساس می کنیم که دولت عربستان و مسئولین حج در دولت سعودی مسئولانه و جدی برخورد نکرده اند و اقدامات مناسب برای نجات جان حجاج و همچنین رسیدگی به وضعیت جان باختگان انجام ندادند.

ظریف تاکید کرد: متاسفانه تعداد زیادی از مسلمانان از کشورهای مختلف اسلامی در این زمینه جان خود را از دست دادند. وزارت خارجه از ابتدا تلاش کرده است که با جدیت هم برای بازگرداندن به سلامت حجاج و همچنین بازگرداندن پیکر جان باختگان اقداماتی را به طور جدی انجام دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: بعد از این نیز تمام تلاش ما این است که ضمن بررسی واقعیات، از تکرار این قضیه فاجعه آمیز جلوگیری شود. ما در وزارت خارجه این کار را شروع کردیم و با کشورهای دیگر اسلامی نیز در حال مشورت هستیم.