اولین قسمت مجموعه مختارنامه همزمان با پخش از سیمای ایران در جنوب عراق نیز با استقبال گسترده مردم بصره مواجه شد و زمزمه یا لثارات الحسین را با اشک، میهمان مردم نمود.

به گزارش " افکار "؛ انتظار برای دیدن سریال مختارنامه در ایران بلکه در تمام کشورهای مسلمان منطقه در ماه های اخیر دیده می شد و با توجه به سابقه دو دهه گذشته هنرمندان ایرانی در خلق آثار بزرگ دینی، تاریخی و اجتماعی بویژه کارگردانی همچون داود میرباقری از یک سو و عظمت کار مختار در تاریخ اسلام و انتقام از دنیا پرستانی که جهان را از وجود اولیاء خدا در فاجعه عاشورا خالی کردند از سوی دیگر، مشتاقان آثار دینی و تاریخی و محبان اهل بیت عصمت و طهارت را را در انتظار دیدن این اثر هنری تلویزیونی که نزدیک به یک دهه برای ساخت آن وقت گذاشته شده است قرار داد.

بر اساس گزارش رسیده از استان بصره شب گذشته بسیاری از مردم استان جنوبی عراق با هیجان خاصی این سریال را به تماشا نشستند و بسیاری از آنها آن را ضبط نموده تا چندباره آن راببینند.

«منصور کاظم علی» از هنرمندان نمایشی بصره در گفتگو با خبرنگار جهان گفت: شب گذشته تیتراژ آغازین این سریال بی اختیار ذکر یا لثارات الحسین و اشک را میهمان خانه های مردم بصره کرد.

وی در ادامه اظهار اشت: مردم بصره با انس با سریال ها و فیلم های ایرانی و بدلیل ریشه فرهنگی عمیق با ایران، در سال های اخیر انس گستره ای با زبان فارسی پیدا کرده اند.

به گفته این هنرمند نام مختار و از همه مهم تر نام اهل بیت کافی است تا مردم بصره را در کنار این سریال میخکوب کند.

وی اظهار نظر در خصوص این سریال را زود توصیف کرد و گفت: امیدوار هستیم این سریال دریچه ای نو را به تاریخ واقعی اسلام که با حیله های سبزنشینان در اوراق تاریخ اسلام پنهان مانده بود بگشاید و زمینه سازی مناسبی برای اشاعه فرهنگ غنی اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

به گزارش جهان؛ منصور کاظم علی پیش بینی کرد این سریال بزودی با زیرنویس عربی در خیابان ها و مغازه های عراق عرضه شود.

یادآور می شود سریال های ایرانی در سراسر منطقه خاورمیانه، شمال افریقا، آسیای میانه، شبه قاره و حتی اروپا و آمریکا بینندگان فراوانی دارد که سریال های تاریخ اسلام در این بین بیش از همه مورد توجه هستند.

/ ب.