عادی‌سازی رابطه با آمریکا برخلاف سیره امام

به گزارشافکارخبر، شامگاه پنج شنبه آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در جمع عزاداران حسینی در شهرستان ری با اشاره به نقش حضرت زینب و حضرت سجاد(ع) اظهار داشت: مدیریت حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) باعثزنده نگه داشتن قیام عاشورا شد.


امام جمعه موقت تهران افزود: امام علی(ع) از جمله شخصیت هایی بودند که تهدید را به فرصت تبدیل می کردند و در تمام لحظات و دوران زندگی پربرکتشان جانباز و رزمنده اسلام بودند.


عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نیز با مدیریت خود، واقعه عاشورا را که می توانست به تهدیدی برای اسلامی بدل شود به فرصت تبدیل کردند.


وی ادامه داد: دشمنان اهل بیت(ع) تلاش داشتند تا شر بزرگی را در جامعه اسلامی ایجاد کنند اما اظهارات و مدیریت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) سبب شد تا این شر به خود جامعه اموی برگردد.


خاتمی اضافه کرد: امام حسین(ع) و یاراان باوفایش در حادثه عظیم عاشورا به پیروزی رسیدند و رمز این موفقیت نیز اخلاص شهدای این حادثه بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تلاش برخی مسئولان برای عادی سازی رابطه با آمریکا گفت: عادی سازی رابطه با آمریکا برخلاف سیره و روش امام راحل و مقام معظم رهبری است.


امام جمعه موقت تهران افزود: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند و تا لحظات پایانی عمرشان نیز از آمریکا به عنوان گرگ نام بردند، به همین خاطر اگر اندیشه های امام تحریف نشود، همگان متوجه نظر و عقیده ایشان درباره آمریکا می شوند.


خاتمی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید به کسانی رأی داد که انقلابی بوده و امتحان خود را در عرصه های گوناگون پس داده اند.