ادعای مضحک واشینگتن فری بیکن علیه ایران

به گزارش افکارخبر، پایگاه خبری واشینگتن فری بیکن دیروز(چهارشنبه) با انتشار گزارشی، با استناد به آنچه افشاگری‌های تازه اطلاعات طبقه‌بندی‌شده «فرماندهی مرکزی آمریکا» نامید، مدعی شد: تاکنون حدود ۲۰۰ نظامی آمریکایی مستقر در عراق بر اثر انفجار بمب‌های ساخت ایران، به‌هلاکت رسیده‌اند. طبق ادعای مضحک این پایگاه خبری، مواد منفجره ساخت ایران حدود ۱۰۰۰ نظامی این کشور را نیز مجروح کرده است.

واشینگتن فری بیکن در ادامه نوشت: «تد کروز،» سناتور ایالت «تگزاس» و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، چهارشنبه برای نخستین‌بار، آمار کشته‌های نظامیان آمریکایی اقدامات تروریستی ایران را فاش کرد. کروز در جلسه استماع سنا - برای بررسی ناکامی‌های دولت اوباما درخصوص تحت‌پیگرد قرار دادن تروریست‌هایی که مسئول مستقیم کشته شدن آمریکایی‌ها هستند - این ارقام را اعلام کرد و در ادعایی بی‌شرمانه اظهار داشت: «دست‌های ایران به خون آلوده‌اند.»

طبق ادعای بی‌اساس این نامزد جمهوری‌خواه افراطی، دست‌کم ۱۹۶ آمریکایی مستقر در عراق از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱(۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰) بر اثر انفجار بمب‌های ساخت ایران کشته شده‌اند. کروز همچنین مدعی شد در ۱۵۳۴ حمله‌ای که در این مدت، علیه نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفت، ۸۶۱ نفر نیز زخمی شدند. این نامزد حامی رژیم صهیونیستی، افزود: «ایران همواره با آمریکا در حال جنگ بوده است و این جنگ هنوز هم ادامه دارد. با اینحال، دولت آمریکا بارها و بارها و به‌طور باورنکردنی در انجام وظایف حاکمیتی خود و دفاع از حقوق شهروندان این کشور، ناکام بوده است. دولت در بسیاری از موارد، نتوانسته است حق قربانیان اعمال تروریستی را بستاند.»

این پایگاه خبری همچنین به گزارش کنگره اشاره می‌کند که در آن ادعا شده است: تنها گروه‌هایی که بوسیله ایران و سپاه قدس حمایت می‌شوند، از این نوع ابزار انفجاری استفاده می‌کنند. این گزارش در ادامه ادعاهای واهی مقامات آمریکایی، می‌افزاید: طبق شهادت فرماندهان نظامی آمریکا در سنا، اقدامات تروریستی ایران تاکنون جان حدود ۵۰۰ سرباز آمریکایی را گرفته است که دست‌کم ۱۴ درصد کل تلفات نظامیان این کشور بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱، است.

واشینگتن فری بیکن، همچنین مدعی شده است: «تاکنون، ۵۳ آمریکایی در عملیات تروریست‌های فلسطینی که بوسیله ایران حمایت می‌شوند، کشته شده‌اند. نظام قضایی کشور حتی یک نفر را هم در این خصوص، تحت پیگرد قرار نداده است.»

در جلسه استماع سنا - جلسه بررسی و انتقاد از تصمیم دولت آمریکا برای پیگیری نکردن آنچه واشینگتن فری بیکن، اقدامات تروریستی مستقیم علیه آمریکاییها نام برد - چند قربانی بهاصطلاح اقدامات تروریستی ایران، نیز حضور داشتند و از تصمیم دولت انتقاد کردند.