ایران توافق هسته ای را به گروگان گرفته است

به گزارش افکارخبر، نشریه نیویورک پست در گزارشی به بررسی اقدامات ایران در زمان پسابرجام پرداخت.

در این گزارش که بر اساس ادعاهایی بی اساس نوشته شده، آمده است: برخلاف وعده های باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – و جان کری – وزیر امور خارجه این کشور – توافق هسته ای ایران به بهبود روابطِ دو کشور کمکی نکرده است.

نگارنده این گزارش مدعی است: ایران دو تبعه دیگر آمریکایی را به گروگان گرفته و حمله سایبری گسترده ای علیه دولت آمریکا و به ویژه اداره امور ایران در وزارت امور خارجه انجام داده است. این کشور، توافق هسته ای را همچون گروگانی در دست دارد و تهدید می کند اگر اوباما به دلیل اقدامات خصمانه این کشور در صدد مجازات آن برآید، توافق را زیر پا خواهد گذاشت.

نگارنده گزارش در ادامه ادعاهای مضحک خود می افزاید: " در حال حاضر چهار تبعه آمریکایی در ایران، گروگان هستند. وسایل آخرین گروگان آمریکایی نیز ضبط شده و اطلاعات رایانه وی تخلیه شده است. به ادعای وال استریت ژورنال، این اقدام، حمله سایبری گسترده علیه آمریکا را به همراه داشت. "

در ادامه ادعاهای واهی این گزارش آمده است: ایران، حامیان برقراری رابطه با واشینگتن را سرکوب می کند. ضمن اینکه در اقدامی قانونی، واردات کالاهای آمریکایی به ایران را ممنوع کرد و رستوران کی اف سیِ تهران را - - که نمایندگی رستوران های زنجیره ای کی اف سی آمریکا در ایران بود – به تعطیلی کشاند.

نگارنده گزارش می افزاید: " رهبر ایران – مقام معظم رهبری – شعار " مرگ بر آمریکا " را جاودانه توصیف کرد. هر چند این شعار را علیه دولت آمریکا دانست و نه شهروندان آمریکایی. "
نگارنده این گزارش کوشیده است با مقایسه دوران پسا برجام و روزهای پس از انقلاب اسلامی ایران، احساسات ضد ایرانی را در میان شهروندان آمریکایی تشدید و تلقین کند توافق هسته ای ایران، به گستاخ تر شدن این کشور منجر شده است.

نگارنده این گزارش، دولت اوباما را به دولت جیمی کارتر - رئیس جمهور وقت آمریکا در دوران تسخیر لانه جاسوسی این کشور در ایران - تشبیه کرده و آن را به بی کفایتی متهم کرده است.