اختلاف اصلاح‌طلبان بالا گرفت!

به گزارش افکارخبر، در حالی که روزنامه آرمان هفته گذشته از محمد علی نجفی به عنوان گزینه اصلاح طلبان برای سرلیستی در انتخابات مجلس آینده سخن به میان آورد، روزنامه شرق، دیگر روزنامه جبهه اصلاحات امروز یکشنبه نوشت: برخی از رسانه‌ها از احتمال معرفی محمدعلی نجفی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران برای این مسند خبر داده و از آن دفاع کردند، اینها البته گمانه‌های برخی از رسانه‌ها بوده است چراکه هم ناصری و هم منتجب‌نیا این گمانه را رد کردند.

منتجب‌نیا دراین‌باره به «شرق» گفت: افرادی می‌خواهند در این جریان شیطنت کنند چرا که حتی نظر دکتر نجفی هم غیر از ریاست عارف نیست، در مجموعه اصلاح‌طلبی بهترین فرد برای ریاست، عارف است».

او در پاسخ به این سؤال که اگر هم در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان موضوع آقای نجفی مطرح بشود، با چه پاسخی مواجه می‌شود، گفت: مطرح نمی‌شود و اگر هم بشود مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. او اضافه می‌کند که نه رئیس دولت اصلاحات و نه شورای هماهنگی، نظری غیر از ریاست عارف ندارند. عبدالله ناصری هم دراین‌باره می‌گوید بحثآقای نجفی مطرح نبوده است.

روزنامه آرمان سه‌شنبه ۱۲ آبان ماه درباره مزیت نجفی نسبت به سایر گزینه‌های اصلاح طلبان نوشته بود: محمدعلی نجفی از قدرت تعامل بالایی در مواجهه با نهادهای تاثیرگذار برخوردار است و می‌تواند در مواقع لازم به رایزنی به نفع جریان اصلاحات بپردازد. همچنین نجفی مورد تایید اصلاح‌طلب‌دوستان جامعه است یعنی عملکرد او در سازمان‌هایی که حضور داشته به نحوی بوده که معمولا تمایلی برای خداحافظی او وجود نداشته است. نزد افکار عمومی هم نجفی به عنوان شخصیتی گریزان از چالش و بگومگو شناخته می‌شود که امتیازی برای او محسوب خواهد شد.

البته این روزنامه یک ماه پیش نیز در مطلبی با عنوان «به ریاست مجلس نیندیش!» آورده بود: اینکه از عارف به عنوان گزینه‌ای برای ریاست مجلس نام برده می‌شود کمی جفا در حق اوست و دوست‌‌نماهایی که با اینچنین اظهاراتی تنها توقعات را از معاون اول دولت اصلاحات بالا می‌برند سعی دارند در صورت عدم تحقق ریاست او بر مجلس به شخصیت سیاسی او ضربه وارد کنند.

آرمان نوشته بود: محمدرضا عارف بیش از سایر اصلاحطلبان فعالیتهای انتخاباتی خود را برای ورود به مجلس دهم آشکار و نمایان کرده است. عارف بیش از آنکه به عنوان یک چهره سیاسی مطرح باشد یک چهره دانشگاهی و آکادمیک است چنانچه در دولت اصلاحات معاون اول بود.