مصاحبه علیه اظهارنظر مرعشی / اصلاح طلبان از معرفی نامزد در قم خودداری نمی کنند!

به گزارش افکارخبر، حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی روز گذشته(شنبه ۹۴/۸ / ۱۶) در گفت و گویی با روزنامه آرمان گفت: «به پاس خدماتی که آقای لاریجانی در مساله برجام انجام داده است اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه قم که ایشان حضور دارند از معرفی یک کاندیدای بزرگ و مشهور خودداری کنند تا شرایط ورود دوباره ایشان به مجلس فراهم شود. در نتیجه مدل انتخابات٩٢ که بازی در زمین محدود بود می‌تواند دوباره توسط اصلاح‌طلبان تکرار شود»

این اظهارنظر مرعشی با واکنش شدید برخی چهره‌ها و رسانه‌های جریان اصلاحات قرار گرفت به طوری که عبدالواحد موسوی، رسول منتجب‌نیا و آذرمنصوری هرگونه حمایت از لاریجانی برای ریاست مجلس و عدم معرفی کاندیدای اصلاح طلب در قم را تکذیب کردند.



* موسوی لاری: با چهره‌های نظیر لاریجانی رقابت می‌کنیم نه شراکت


عبدالواحد موسوی، رئیس شورای راهبردی اصلاح‌طلبان نیز امروز دوشنبه در گفت و با روزنامه اعتماد درباره حمایت از لاریجانی و عدم معرفی کاندیدای سرشناس در حوزه انتخابیه قم تصریح کرد: بنا نیست در حوزه‌ای که به تعداد مورد نیاز کاندیدا داریم از کاندیدایی که هویت اصلاح‌طلبی دارد صرف نظر کنیم و از یک کاندیدا با هویت اصولگرایی حمایت کنیم و ما تلاش می‌کنیم کاندیدای اصلاح‌طلب را که شاخصه‌های اصلاح‌طلبی دارد، عرضه کنیم.

عضو هیات رییسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات تصریح کرد: ما با چهره‌هایی نظیر آقای ناطق و لاریجانی رقابت می‌کنیم نه شراکت. البته این احتمال را بدهید که در یک حوزه انتخابیه ما کاندیدا نداشته باشیم. طبیعی است که نیروهای طرفدار و حامی جریان اصلاحات یا نباید پای صندوق‌های رای بروند یا اگر رفتند به کسی رای می‌دهند که مناسبات بهتری با جریان اصلاح‌طلبی دارد و مصالح ملی را در کارنامه خود لحاظ کرده است و برای آینده نیز می‌تواند مصالح ملی را مدنظر قرار دهد.



* آذرمنصوری: تصمیمی برای معرفی لاریجانی گرفته نشده است


آذرمنصوری، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان امروز دوشنبه(۹۴/۸ / ۱۷) در گفت و گو با روزنامه آفتاب یزد درباره حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی برای ریاست مجلس آینده و عدم معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب در حوزه انتخابی قم گفت: درباره کاندیدا شدن لاریجانی و حمایت اصلاح‌طلبان از وی، تصمیم قطعی را باید مجموعه اصلاح طلبان شاخص، اعم از احزاب و شخصت های موثر در استان قم اتخاذ کنند و از طرفی بنانیست شورای سیاست گذاری مرکز یا یک طیف یا یک جریان خاص بخواهد برای مجموعه متکثر اصلاح طلبان تصمیم بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اکنون در استان قم تصمیمی درباره آقای لاریجانی گرفته شده است یا خیر، تاکید کرد: نه تنها در استان قم بلکه در هیچ یکی از استان‌ها تاکنون هیچ تصمیمی درباره نفرات انتخابی اصلاح‌طلبان گرفته نشده است.



* منتجب‌نیا: اصلاح‌طلبان از معرفی نامزد خودداری نمی‌کنند


رسول منتجب‌نیا از اعضای شورای مرکزی اعتماد ملی در این باره به روزنامه شرق گفت: «اگرچه موافق هستم که می‌شود از آقای لاریجانی حمایت کرد، اما این کمک با بحثریاست مجلس متفاوت است. این کمک به مفهوم این نیست که اصلاح‌طلبان از معرفی نامزد خودداری کنند چراکه این حوزه انتخابیه سه کرسی در مجلس دارد».

منتجبنیا درعینحال امکان هرگونه ائتلاف با جریان لاریجانی و اصولگرایی را رد کرد.