وزیر دفاع آمریکا زیاده گویی کرده است

به گزارش افکارخبر، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه دلیل نفوذ ایران، " حضور نظامی زمینی " است اظهار داشت: ایران اسلامی با هیچ یک از کشورهای همسایه خود اختلاف سرزمینی و منافع ملی ندارد و با تمام این کشورها نیز روابط دیپلماتیک آن برقرار است.

وی با بیان اینکه وزیر دفاع آمریکا زیاده گویی و خارج از اندازه خود حرف زده و منویات درونی خود را آشکار ساخته است، افزود: آمریکا و هم پیمانان کاخ سفید میل به مسلمان کشی دارند و تروریست های تکفیری و مسلمان کش در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، لبنان و شمال آفریقا ظاهراً میل آنها را ارضا نکرده است لذا می خواهند کشورهای مسلمان را به جان هم بیاندازند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دشمنان اصلی ایران، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هستند و اقتدار دفاعی ما برای مقابله با فتنه انگیزی آنها است.

عضو شورایعالی امنیت ملی کشور با اشاره به سیاست های خردمندانه و وحدت بخش جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست ما درباره کشورهای همسایه و مسلمان، وحدت اسلامی، حفظ منافع مسلمین، استقلال و حاکمیت ملی همه آنها است.

فیروزآبادی با تقبییح اظهارات اخیر اشتون کارتر گفت: ما اطمینان داریم سخنان وزیر دفاع آمریکا از روی اطلاعات غلط و عدم درک صحیح از مسایل منطقه است و راه به جایی نخواهد برد.