قدیری ابیانه: آمریکایی ها به دنبال نفوذ در مجلس هستند
گروه سیاسی

، محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک در گفت و گو باافکارخبربا اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: با توجه به اینکه تصمیم کشور عمل به توافق تصویب شده، باید نهایت تلاش صورت گیرد تا طرف های مقابل ایران به قول ها و تعهدهایی که داده اند پایبند باشند و مراقب باشیم از فضایی که ایجاد شده برای نفوذ در کشور استفاده نشود.

وی افزود: هر چند مراقبت ما باعثنمی شود که دشمنان از تلاش برای نفوذ دست بردارند بلکه آنها حتما تلاش خواهند کرد تا به هر نحو ممکن به کشور ما ضربه بزنند. ما باید عمل آنها را پیگیری کنیم تا وعده ها و تعهدات غربی ها عملی شود.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: اوباما وزیر خارجه اش را مسئول اجرای این برجام کرده و این مساله ای طبیعی است زیرا باید کسانی باشند تا مسئولیت هماهنگی اجرای توافقات را بر عهده بگیرند و آقای عراقچی نیز در ایران مسئولیت این کار را دارند.

این کارشناس مسائل راهبردی و استراتژیک در پاسخ به این سوال که دشمن از چه راههایی به دنبال نفوذ است و برای مقابله با نفوذ دشمن چه باید کرد اظهار داشت: مسلما آمریکایی ها تلاش خواهند کرد در ابعاد مختلف نفوذ را انجام دهند و از روابط استفاده می کنند تا به ما ضربه بزنند. مسئولان باید مراقب و هوشیار باشند تا نفوذ صورت نگیرد.

قدیری ابیانه تاکید کرد: مردم نیز باید مراقب باشند و هر جا احساس کردند نفوذی در حال انجام است به مقابله با آن بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به راههای نفوذ گفت: یکی از راه های نفوذ این است که آمریکایی ها می خواهند راه بازار کالاهای مصرفی خود را به ایران باز کنند تا درآمدهای ما صرف مصرف این کالاها شده و سود آن نصیب آنها شود. باید مراقب باشیم ایران تبدیل به بازار مصرف کالاهای آمریکایی و خارجی نشود.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان داشت: خانم کلینتون در خاطرات اش گفته بود که از فتنه گران در سال ۸۸ حمایت و هدایت می کردند و تاکید کرده بود که باید حمایت بیشتری از آنها بکنند و به همین جهت میلیون ها دلار صرف آموزش بیش از ۵ هزار ایرانی کردند و طبیعتا این افراد اهداف آمریکایی ها را دنبال خواهند کرد و یکی از اهداف نزدیک نها برای نفوذ انتخابات مجلس است و از همه امکاناتشان استفاده می کنند تا نیروهای مورد علاقه خود را به مجلس بفرستند.

وی افزود: آمریکایی ها با رسانه های خود به هر طریق ممکن می خواهند اصولگرایان را تخریب کنند و اصلاح طلبان را وارد مجلس کنند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: آمریکایی ها تمام توان خود را به کار می گیرند که افراد غیر پایبند به ولایت به مجلس راه پیدا کنند و این یکی از راههای نفوذ سیاسی است.

آمریکایی ها با جاسوسی های خود و تلاش برای نزدیکی به مقامات برای اینکه فکر و ذهن مسئولان را تحت سلطه خود گرفته و از مسیر درست منحرف کنند و با دادن گزارش های غلط و جهت گیری سعی دارند اهداف خود را در کشور پیاده کنند و باید مراقب نفوذ آنها باشیم.