غرب باد کاشته است که طوفان درو می‌کند

به گزارش افکارخبر، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران حزب متبوعش سخن می‌گفت تصریح کرد: تروریسم محصول کارکرد سرویس‌های امنیتی اروپا و آمریکاست. آن‌ها تروریسم را به جان بیداری اسلامی انداختند تا این حرکت را منحرف کنند.

وی افزود: در عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین قتل‌عام راه انداختند، بی‌آنکه محاسبه کنند آثار این حرکت، نهایتاً در کشورهای حامی تروریسم خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: داعش به اعتراف خانم کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا توسط سیا به وجود آمد که تا‌کنون در عراق و سوریه ده‌ها هزار نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کرده، شهرها و روستاها را ویران و هزاران نفر را قتل‌عام کرده است.

حبیبی اضافه کرد: پاریس، لندن و واشنگتن نه‌تنها کمکی به مبارزه با تروریسم نکردند بلکه به امید اینکه داعش کمر مقاومت را در منطقه بشکند به آن کمک کردند و حالا فرانسوی‌ها با حیرت طعم تلخ حمایت از تروریسم را دارند می‌چشند و می‌فهمند مردم مسلمان در عراق و سوریه چه می‌کشند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به اهدای نشان شوالیه به عبدالکریم لاهیجی عضو شورای منافقین از سوی رئیس‌جمهور فرانسه یادآور شد: اینکه در آستانه سفر رییس‌جمهور کشورمان به پاریس، یک منافق تروریست که در قتل‌عام ۱۷ هزار شهید ترور نقش داشته از سوی رئیس‌جمهور فرانسه نشان شوالیه دریافت می‌کند، چه معنا می‌دهد؟ معنای آن این است که فرانسوی‌ها در همکاری با تروریسم حتی به تردید نیفتاده‌اند و اکنون پاریس مأمن تروریست‌ها و به‌ویژه منافقین است.

حبیبی در بخش دیگری از این گفت گو پیروزی‌های ارتش عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم به‌ویژه با جریان داعش را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: مردم منطقه هیچ تردیدی ندارند که باید با تروریسم مبارزه کنند. پوتین هم که به‌طورجدی وارد این مبارزه شده است می‌داند اگر در سوریه با تروریست‌ها نجنگد باید در مسکو و دیگر شهرهای روسیه با آن‌ها بجنگد.

وی افزود: آقای اولاند باید پاسخ مردم فرانسه را بدهد که آیا پس از ضربه پاریس می‌خواهد به‌طورجدی با داعش وارد جنگ شود یا نه؟ اولاند باید در روابط خود با ترکیه، قطر و عربستان که از حامیان اصلی تروریسم در منطقه و جهان هستند تجدیدنظر کند.

وی درباره پروژه نفوذ هم خاطرنشان کرد: مسئله نفوذ تروریسم از مهم‌ترین مقولات امنیت ملی است. دولت باید بداند در سیاست داخلی و خارجی اگر اندک غفلتی کند با آسیب‌های جدی در حوزه امنیت ملی روبرو خواهد شد.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در نمایشگاه مطبوعات گفت: رئیس‌جمهور به‌جای تشکر از دستگاه قضا و نیروهای امنیتی در مبارزه بانفوذی‌ها مطالبی گفت که در شأن وی نبود.

وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور باید به‌نقد منصفانه رسانه‌ها پاسخ مسئولانه بدهد. اما آنچه در نمایشگاه مطبوعات گفته شد مسئولانه نبود؛ استخدام ادبیات نیش‌دار در پاسخ به نقدهای مشفقانه متناسب با شعار اعتدال و تدبیر امور مملکت نیست.

وی افزود: رئیس‌جمهور باید در مورد اطرافیان خود که اطلاعات نادرست به او می‌دهند تجدیدنظر کند و نباید از نفوذی‌های استکبار با چهره‌های مختلف، مانند کلاهی‌ها و کشمیری‌ها و امثال آن‌ها غافل بود.

حبیبی تصریح کرد: دولت باید مسئله نفوذ را در پسابرجام جدی بگیرد و به دستگاه‌های امنیتی کشور اعتماد کند و درعین‌حال جانانه از آن‌ها دفاع کند نه اینکه تلاش‌های آنان را ندیده بگیرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها، اظهار داشت: مسئله کاهش سرعت علمی در دانشگاه‌ها فوق‌العاده مهم است؛ می‌خواهند ما را به چیزهایی سرگرم کنند تا از مسئله پیشرفت کشور غافل شویم.

وی خاطرنشان کرد: می‌خواهند دانشگاه‌ها را با کنسرت و اردوهای مختلط سرگرم کنند و تشکل‌های مؤمن و انقلابی و خوش‌فکر را تحت‌فشار قرار دهند تا فراموش کنیم کجا قرار است برویم.

وی افزود: ما باید عقب‌ماندگی‌های علمی را جبران کنیم و با همان سرعتی که رهبری در پیشرفت علمی تنظیم کردند جلو برویم. دشمن از دانشجو و استاد انقلابی و باسواد و عالم نگرانی دارد.

وی تأکید کرد: دولت باید به جوان‌های انقلابی و مؤمن در دانشگاه‌ها بها بدهد و میدان را برای پیشرفت علمی آنان باز نگه دارد.

حبیبی درباره اجرای برجام هم گفت: دولت اگر بخواهد بدون هیئت نظارت قوی و هوشمند برجام را اجرا کند به سرنوشت تلخ قرارداد الجزایر مبتلا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای برجام نباید دانشمندان هسته‌ای را درراهی که گام نهاده‌اند دلسرد کند و شروط رهبری و الزامات مجلس و شورای امنیت ملی همه باید رعایت شود تا اجرای برجام مشروعیت یابد.

وی همچنین هشدار ۱۲ هزار استاد دانشگاه نسبت به خطر توقف رشد علمی در دانشگاه‌ها را جدی دانست و گفت: این نامه به سران قوا نوشته‌شده است و رئیس‌جمهور باید در این مورد اعتنای جدی بکند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه معاون اول رئیس‌جمهور و پاسخ رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: پس از گذشت دو سال هنوز دولت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا نکرده است. مردم از خود سؤال می‌کنند این سیاست‌ها کی اجرا می‌شود.

حبیبی همچنین درباره تدوین لایحه بودجه سال ۹۵ و نیز برنامه ششم توسعه از سوی دولت یادآور شد: دولت حتی باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در بودجه سال آینده بیاورد و در برنامه پنج‌ساله هم آن‌ها را ببیند. نهادهای نظارتی هم باید رصد کنند تا معلوم شود دولت چه مقدار در اجرای این سیاست‌ها جدی است.

وی همچنین تأکید کرد: دولت باید به چهار توصیه رهبر انقلاب به دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی که در نامه رئیس دفتر مقام معظم رهبری آمده توجه کند. البته مجلس در پیگیری و نظارت بر اجرای این سیاستها مسئول است و نمایندگان مردم باید پاسخگو باشند.