القای دور کردن مردم از فضای سیاسی خطرناک است

به گزارشافکارخبر،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس، معاونین و مدیران معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با یادآوری تأسیس دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، در نخستین سال‌های آغاز به کار دولت سازندگی، یعنی ۱۰ آبان ۶۸، گفت: همه کارها برای رفاه مردم بود، چون می‌دانیم که اگر مردم نبودند، امام و مبارزان نمی‌توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار امیدواری نسبت به رفع استضعاف در کشور به ویژه در مناطق روستایی، گفت: اگر توجه به مردم در همه ابعاد مورد توجه نظام باشد، نظام پایدار و بسیاری از دردهای جامعه رفع می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با تشریح همراهی‌های مردم با امام راحل در سال‌های مبارزه، گفت: در ماجرای انجمن‌های ایالتی و ولایتی و بعدها در انقلاب به اصطلاح شاه و مردم، آنچه فریادهای اعتراضی امام و مبارزین را به کرسی نشاند و رژیم پهلوی را مجبور به عقب‌نشینی کرد، هراس از همراهی مردم بود.

وی با ارائه تحلیلی از برنامه‌های استکباریون، رویارویی قدرت‌های شرق و غرب آن روزها، مباحثمربوط به فضای باز سیاسی و خروش دریاگونه مردم برای همراهی با نهضت و مبارزین اسلامی، گفت: در سال ۵۶ وقتی مردم به خیابان‌ها آمدند، ماندند تا انقلاب پیروز شد، پس انقلاب ما به تمام معنا مردمی است و الان هم باید با مردم بود و با آنها پیش رفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، که به واسطه‌ پیشرفت و گسترش ابزار اطلاع‌رسانی، حتی در نقاط دور دست آگاه شده‌اند و شاهد ادعای ما، رأی اکثریت مردم روستاهای کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ است.

وی توجه به مردم و تلاش برای رفع نیازهای آنان را ضرورت عقلی و سیاسی نظام دانست و گفت: باید به همه مردم، مخصوصاً تولیدگران در روستاها توجه «القای دور کردن مردم از فضای سیاسی» طرحی خطرناک برای گرفتن پشتوانه از نظام دانست و گفت: باید با مبانی انسانی، اسلامی و عقلانی به اظهارات مردم توجه کردکرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمار ۱۱ میلیونی جمعیت حاشیه‌نشین شهرهای کشور را زیبنده نظام ندانست و گفت: جمعیتی که می‌تواند فرصتی برای جهش اقتصادی باشد، تهدیدی بالقوه شده و باید با برنامه‌هایی مستدل و منطقی، این جمعیت را تشویق به برگشت به روستاها و دوباره این تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

هاشمی رفسنجانی با بیان گوشه‌هایی از دیده‌های خویش در سفر قبل از انقلاب به چندین کشور اروپایی و مناطق روستایی آنها، گفت: تقریباً همه امکانات شهرها در روستاها بود و مردم روستا هیچ ضرورتی برای خروج از روستا و زندگی در حواشی شهرها نداشتند.

وی با بیان ظرفیت های روستاهای کشور در همه مناطق جغرافیایی کشور، گفت: یکی از طرح‌های خوب این دولت، مشارکت اقتصادی روستاییان در فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند علاوه بر تولید انواع محصولات کشاورزی و دامداری، شامل صنعت بسته‌بندی شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، زندگی بهتر و مناسب شرایط روستاها را عاملی بسیار قوی برای انجام مهاجرت معکوس دانست و گفت: در کنار کارهای زیربنایی آب، برق، گاز و جاده که در سال‌های پس از انقلاب انجام شد، الان بهترین کار ایجاد اشتغال است که روستاهای ما ظرفیت بسیار بالایی برای این کار دارند.

در آغاز این دیدار، سیدابوالفضل رضوی، رئیس معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، ضمن ارائه گزارشی از برنامهها و فعالیتهای این معاونت در استانهای کشور، از اهمیت جلب رضایت مردم برای تداوم نظام و سخنان کارگشای امام راحل بر ضرورت توجه مردم گفت و سپس رضایی و زرگر، معاونان برنامهریزی و امور زیربنایی و سرمایهگذاری و امور اشتغال معاونت گزارشی مفصل از طرح مشارکت اقتصادی روستائیان در فعالیتهای اقتصادی ارائه کردند که با هدف رونق اقتصادی روستاهای کشور و مسؤولیت مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداریها، در استانهای کشور اجرا میشود.