هیئت رئیسه رهروان عضویت نقوی حسینی را لغو کرد

گروه سیاسی،بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارخبر با اشاره به اخباری راجع به لغو عضویت سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین از فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: در یکی از جلسات رسمی هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت این موضوع مطرح شد که هیئت رئیسه به لغو عضویت آقای نقوی از این فراکسیون رای داد.

 

وی افزود: در این جلسه از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون رای گیری بعمل آمد که همه اعضا به لغو عضویت نقوی رای دادند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در پاسخ به این سوال که در جلسه مذکور علی لاریجانی رئیس مجلس هم حضور داشت با خیر، گفت: آقای لاریجانی عضو هیئت رئیسه فراکسیون نیست.

نعمتی تصریح کرد: جلسه مذکور به ریاست کاظم جلالی رئیس این فراکسیون برگزار شد و همه اعضای هیئت رئیسه فراکسیون هم حضور داشتند.

وی در خصوص دلایل لغو این عضویت نیز گفت: آقای نقوی از تصمیمات فراکسیونی تبعیت نمی کرد و به همین دلیل فراکسیون تصمیم مذکور را گرفت.

اما ماجرا از این قرار است که علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه چهارم آبان در نطق پیش از دستور خود گفت: «خالی از لطف نیست به نکته‌ای که یکی از همکاران در نوشته خود درج کرده، اشاراتی داشته باشم. ایشان تصور کرده که محتاطانه صفتی است که در آن تعریض است و به نحوی جسورانه را صفت بافضیلت تلقی کرده. حال اینکه بنده در هیچ کتاب اخلاقی نیافتم که محتاطانه را صفتی از جنس رذائل بدانند و در عوض جسورانه را صفتی از جنس فضائل تلقی کنند. این از عجایب روزگار است که برخی جای فضیلت و رذیلت را اشتباه گرفتند».

یک ساعت بعد سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در نطق میان دستور خود به این سخنان لاریجانی، اشاره و تأکید کرد: «تفسیر ایشان از محتاطانه و جسورانه درست نبود امام حسین (ع) و یارانش جسورانه بر دشمن حمله کردند، امام علی (ع) جسورانه از پیامبر دفاع کرد امام خمینی (ره) جسورانه با آمریکا مبارزه کرد رزمندگان ما جسورانه بر متجاوز حمله کردند.اما خیلی ها در جنگ صفین محتاطانه عمل کردند خیلی ها در عاشورا محتاطانه رفتار کردند در خرداد ۴۹ محتاطانه واردعرصه شدند و خیلی ها در فتنه ۸۸ محتاطانه عمل کردند و ساکتین فتنه شدند و البته در برجام هم خیلی ها محتاطانه عمل کردند».

البته پیش از این نقوی حسینی در هنگام تشکیل کمیسیون برجام مجلس به ریاست علیرضا زاکانی که عضو فراکسیون اصولگرایان است، بر این کمیسیون رای داده و به عنوان سخنگوی این کمیسیون همواره مواضع درست و اصولی را اتخاذ می کرد و در جاهایی که لازم بود انتقاداتش را اظهار می داشت.

به دنبال این مواضع نقوی در خصوص اظهارات لاریجانی و کمیسیون برجام، برخی از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس بر لغو عضویت این نماینده تصمیم گرفتند. تصمیمی که نقوی حسینی از آن بی اطلاع بوده و با اطلاع از آن فقط لبخند زد.