بسیج سد محکم در برابر پروژه نفوذ دشمنان است/ ضرورت توجه دولت به ظرفیت بسیج

گروه سیاسی،فاطمه رهبر نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارخبر با اشاره به پنجم آذر سالروز فرمان تشکیل بسیج از سوی امام راحل و تبریک آن به همه بسیجان کشور و بخصوص بسیجیان دوران دفاع مقدس و جانبازان بسیجی و خانواده های شهدای بسیجی گفت: امام راحل با تیزبینی و هوشیاری در پنجم آذر سال 1358 فرمان بسیج 20 میلیونی را صادر کردند و هنوز بعد از 35 سال این بسیج وفادار به نظام و انقلاب بوده و از محافظان اصلی آن است.

وی با تاکید بر اینکه باید این هنر امام(ره) را مبارک دانست، تصریح کرد: ایجاد آمادگی دفاعی در مردم و تقویت بازدارنده، حفظ و گسترش مشارکت مردمی در امنیت و دفاع، تقویت وحدت و همبستگی ملی و تحکیم پیوند ناگسستنی بین سرنوشت مردم با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف تشکیل بسیج بوده است.

چهره شاخص مجلس شورای اسلامی گسترش و تعمیق فرهنگ بسیجی در راستای اسلام ناب محمدی (ص) در ارتش 20 میلیونی، حمایت و پشتیبانی نیروهای پنجگانه سپاه و نیروی انتظامی در جهت نجام مأموریتهای محوله، کمک به دفاع غیرنظامی و کمک به مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی و  آماده سازی آحاد مردم بر ای مشارکت و کمک به بخشهای مختلف اجرایی کشور از دیگر این اهداف بوده است.

رهبر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در در دیدار دو هزار و پانصد نفر از فرماندهان بسیج که در صبح روز چهارشنبه انجام شد، گفت: همانطور که ایشان فرمودند بسیج برخاسته از متن مردم و نماینده مجموعه ملّت است و بسیجیان آحاد مردمی هستند که با هدف والای الهی و با روحیه خستگی ناپذیر، در هر میدانی که لازم باشد، حضور پیدا می کنند و استعداد خود را بروز می دهند و از خطرات این راه نیز نمی هراسند. بنابراین باید قدر این نیروی مردمی را دانست و از ظرفیت ها و فرصت های آن برای پیشرفت کشور و بهبود وضعیت رفاهی مردم بهره برد.

وی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص توطئه های شمنان و پروژه نفوذ آنان افزود: بسیج و نیروی بسیجی سد محکم در برابر این نفوذ و توطئه هاست و آنهایی که به بسیج اتهام افراطی گری می زنند خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمنان بازی می کنند و در پی تضعیف بسیج هستند و در واقع همانطور که رهبری فرمودند پروژه خطرناک نفوذ دشمن را تکمیل می کنند.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه تا بسیج است توطئه های دشمنان با شکست مواجه می شود، یادآور شد:‌ آشکارکردن‌ توطئه‌ دشمنان نظام از وظایفی است که این نهاد مردمی به عهده گرفته است و از طرف دیگر بدون هیچ چشم داشتی در پی خدمت به مردم و نظام است.

رهبر با اشاره به ظرفیت های بسیج در پیشرفت کشور و حل مشکلات مملکت و مردم گفت: تا کنون هر جا بسیج وارد شده ما شاهد درخشش و نوآوری آنان بودیم. از عمران و آبادی نقاط محروم گرفته تا ساخت بیمارستانها و امکانات بهداشتی و عمرانی برای مردم در اقصی نقاط کشور.

وی با توصیه به دولت جهت توجه به بسیج افزود: پیشنهاد می شود تا از ظرفیت این نیرو بخصوص در عرصه تولید، ایجاد اشتغال، اقتصاد و اقتصاد مقاومتی از ظرفیت های این نیروی مردمی و مخلص استفاده شود تا شاهد حل سریعتر مشکلات و رشد و ترقی کشور باشیم.