به گزارش افکارخبر،  تنها 12 روز پس از تدوین و رسانه‌ای شدن برجام دو قطعنامه علیه ایران در نهادهای بین‌المللی به تصویب رسید و فصل جدیدی از رویارویی ایران با نظام سلطه را رقم زد. پنجشنبه گذشته کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل موسوم به کمیته حقوق بشر در مصوبه‌هایی جداگانه به نام «نقش  حقوق بشر در ایران» و «دخالت ایران در سوریه» توانست مقدمات حقوقی تحریم‌های جدید علیه کشورمان را آغاز نماید. قطعنامه دوم پیشنهاد عربستان بود.

صدور دو قطعنامه علیه کشورمان در حالی است که طی 27 ماه گذشته تلاشی دامنه‌دار برای کاهش تنش میان جمهوری اسلامی ایران با غرب - و از جمله نهادهای بین‌المللی وابسته به غرب - صورت گرفته و از سوی دیگر یکی از اهداف برجام یا همان توافق هسته‌ای برداشتن سایه تحریم و تهدید از سر جامعه ایرانی بوده است.

جوان می‌افزاید: طی ماه‌های گذشته بارها تکرار شده که چنانچه توافقی جامع بین ایران و 5+1 صورت بگیرد ایالات متحده آمریکا تلاش خواهد کرد تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران  - مندرج در برجام - را با بهانه‌های مختلف «حقوق بشری» و «تروریسم» وضع و جایگزین جدید برای آن پیدا کند. حال تنها با گذشت 120 روز از نهایی شدن سند توافق هسته‌ای آمریکا تلاش دارد با ابزارهای مختلفی آنچه در متن برجام متعهد شده را دور بزنند و محدودیت‌های بین‌المللی بیشتری علیه کشورمان را مدیریت نماید که نمونه عینی آن دو قطعنامه مورد اشاره است.

این روزنامه تاکید کرد، غرب برخلاف برخی ظاهرسازی‌ درصدد تداوم و تشدید تحریم‌ها با بهانه‌های حقوق بشر و تروریسم است.