به گزارش افکارخبر ، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در صفحه اینستاگرام خود از گریه ستار خان، سردار مقاومت گفت.

 

اشک ستارخان در اینستاگرام رسایی+اینستا پست

 

وی در این پست نوشت: در خاطراتی که از ستارخان، سردار مقاومت آذربایجان و جنبش مشروطیت نقل شده، آمده است که گفت: "من هیچ وقت گریه نکردم چون اگر اشک میریختم، آذربایجان شکست میخورد و اگر آذربایجان شکست بخورد، ایران زمین می خورد… اما درمشروطه دو بار آن هم در یک روز اشک ریختم.

 

حدود ۹ ماه بود که تحت فشار بودیم… بدون غذا، بدون لباس… از قرارگاه آمدم بیرون … چشمم به یک زن افتاد با بچه ای در بغلش. دیدم که بچه از بغل مادرش آمد پایین و چهار دست و پا رفت به طرف بوته علفی … علف را از ریشه درآورد و از شدت گرسنگی شروع کرد ریشه را با خاک خوردن… با خودم گفتم الان مادر آن بچه به من فحش میدهد و می گوید لعنت به ستارخان که ما را به این روز انداخته… اما مادر کودک به سمت فرزندش رفت، بچه اش را بغل کرد و گفت: عیبی ندارد فرزندم… خاک میخوریم اما خاک نمیدهیم… آنجا بود که اشکم در آمد.ستارخان نه قبه ای به دوش داشت و نه درجه ای بر سینه، نه عمامه به سر داشت و نه ریشی به صورت اما میدانست چون در جایگاهی نشسته که چشم مردم به اوست، نباید هر حرفی را به زبان بیاورد و هر احساسی را از خود بروز دهد، چرا که الناس علی دین ملوکهم.

 

حال اگر امروز مسئولی در جایگاهی نشست که جماعتی از مردم نگاهشان به اوست و به او اعتماد دارند، و این مسئول در برابر تهدید دشمنان ملتش نه تنها گریست، که هر کس چون ستارخان نگریست را با هزاران اتهام کوبید، آیا میتوان تصوری غیر از اعمال "نفوذ" نسبت به آن مسئول داشت!حال بهتر میتوان فهمید که چرا رهبر انقلاب خطاب به مسئولین جمهوری اسلامی میفرماید که مراقب باشند، هدف نفوذ آنها هستند:"دشمن گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض میکند. شما یک مدیر تصمیم‌گیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگر چنانچه این حرکت را این‌جور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او می‌آید کاری میکند که شما حرکت را این‌جور انجام بدهید؛ یعنی تصمیم‌سازی. در همه‌ دستگاه‌ها سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاه‌های سیاسی نیست، دستگاه‌های روحانی و دینی هم همیشه وجود داشته... هدف نفوذ هم چه کسانی هستند؟ عمدتاً نخبگان، عمدتاً افراد مؤثّر، عمدتاً تصمیم‌گیران یا تصمیم‌سازان، اینها آماج نفوذند؛ اینها هستند که سعی میشود روی اینها نفوذ انجام بگیرد... من توصیه میکنم، نصیحت میکنم به همه‌ افرادی که جایگاهی دارند برای حرف زدن و میتوانند حرف بزنند، سعی نکنند اصالتهای کشور را، بنیانهای اساسی انقلاب را تضعیف کنند؛ تا کسی از اصالتها گفت، فوراً نگویند دارد تندروی میکند یا افراطی گری می کنند یا جناحی عمل می کنند."