بازتاب نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی در رسانه‌های جهان

به گزارش افکارخبر به نقل از مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی دومین نامه خود خطاب به جوانان کشورهای غربی را در رسانه ها منتشر کردند. رهبر معظم انقلاب در ابتدای این نامه تاریخی فرموده‌اند: «حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد، بار دیگر مرا به گفتگو با شما جوانان برانگیخت. برای من تأسّف‌بار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، امّا واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینه‌ای برای چاره‌اندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد. رنج هر انسانی در هر نقطه از جهان، به‌خودی‌خود برای همنوعان اندوه‌بار است. منظره‌ی کودکی که در برابر دیدگان عزیزانش جان میدهد، مادری که شادی خانواده‌اش به عزا مبدّل میشود، شوهری که پیکر بی‌جان همسرش را شتابان به سویی میبرد، و یا تماشاگری که نمیداند تا لحظاتی دیگر آخرین پرده‌ی نمایش زندگی را خواهد دید، مناظری نیست که عواطف و احساسات انسانی را برنینگیزد. هرکس که از محبّت و انسانیّت بهره‌ای برده باشد، از دیدن این صحنه‌ها متأثّر و متألّم می شود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه. قطعاً یک‌ونیم میلیارد مسلمان همین احساس را دارند و از عاملان و مسبّبان این فجایع، منزجر و بیزارند. امّا مسئله این است که رنجهای امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن‌تر نشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی‌ثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است».

 

انتشار دومین نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان کشورهای غربی بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان داشت که شرح گوشه ای از آن از نظر می گذرد:

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی پیرامون نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی تصریح کرد: «رهبر ارشد ایران حملات پاریس را "تروریسم کور" خواند».

در گزارش این خبرگزاری آمریکایی آمده است: «این اظهارات و بیانیه، اولین واکنش آیت‌الله خامنه‌ای به حملات پاریس بود؛ حملاتی که 130 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. پیش از این دولت ایران فورا پس از حملات، آن را محکوم کرده بود».

این خبرگزاری در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تروریسم دولتی اسرائیل اینطور تصریح کرد: «ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و از گروه‌های ضداسرائیلی چون حماس فلسطین و حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند».

پایگاه امریکن هرالد تریبیون یکی از سایتهایی است که به بازتاب نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرب پرداخت. این سایت متن نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب را که در آن به موضوعاتی چون انتقاد از سیاستهای دوگانه نهادهای بین‌الملل در قبال تروریسم، ابراز ناراحتی نسبت به حوادث تروریستی پاریس و همچنین انتقاد از سیاستهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین منتشر کرد.

پیش از این نیز خبرگزاری ترند آذربایجان به بازتاب دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی پرداخت. این خبرگزاری در خبر خود نوشت که رهبر انقلاب در نامه خود به جوانان غرب از دولتهای غربی برای اتخاذ استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم انتقاد کرده است.

شبکه لبنانی المیادین ضمن انتشار بخش های وسیعی از نامه رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان نوشت: یک میلیارد و نیم جمعیت مسلمانان جهان از اقدامات تروریستی تکفیریها مبرّا بوده و از عاملان این اقدامات کینه به دل دارند. این شبکه لبنانی همچنین اعلام کرد: آیت الله خامنه ای از حادثه تروریستی اخیر در فرانسه به عنوان تصویری از سالها اقدامات تروریستی در سوریه، عراق، افغانستان و یمن یاد کردند.

شبکه المنار نیز ضمن پوشش بخش های زیادی از نامه رهبر معظم انقلاب طی دقایق اولیه انتشار این نامه تاریخی، نوشت: آیت الله خامنه ای در این نامه تأکید کردند کمتر کسی وجود دارد که از نقش آمریکا در تشکیل گروه های تروریستی همچون طالبان و القاعده و تسلیح آنها بی خبر باشد.

پایگاه خبری النشره نیز با انتشار تیتر «حوادث تروریستی اخیر در فرانسه مرا به گفتگو با جوانان در کشورهای غربی واداشت» از سخنان رهبری، نوشت: رهبر ایران اعلام کرد اقدامات تروریستی در فرانسه مشابه سالها اقدامات تروریستی در سوریه، عراق، افغانستان و یمن بود. این پایگاه لبنانی نزدیک به جریان «المستقبل» در پوشش نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب به آن قسمت از نامه که به سیاست های دوگانه غرب در قبال تروریسم و توحش صهیونیستها می پردازد، هیچ اشاره ای نکرده است.

پایگاه لبنانی العهد نیز با پوشش بخش های زیادی از نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب در دقایق اولیه انتشار این نامه به نقل از ایشان نوشت: تروریسم امروز به درد مشترک میان ما و شما تبدیل شده است.