گمانه‌زنی روزنامه آرمان از اظهارات دیروز کرباسچی
 به گزارش افکارخبر به نقل از فارس، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران روز گذشته (شنبه 94/9/7) در گفت و گو با روزنامه شرق عنوان کرد: «چیزی که اصلاح‌طلبان باید دنبال کنند این است که با توجه به مشکلات و معضلات کشور، دنبال یارگیری از طرف مقابل باشند. ما نباید انحصارطلب باشیم و بگوییم هرکسی از اول اصلاح‌طلب بود، در دایره ماست. باید هرکسی که سیاست‌های خارجی و داخلی دولت را قبول دارد و معتدل است و از افراط دوری می‌کند را جزو یاران خودمان تلقی کنیم و در این جرگه بیاوریم، گرچه اختلاف سیاسی داشته باشیم. کلان اداره کشور باید برمبنای تعادل و سازندگی پیش برود».

 

اما این اظهارنظر کرباسچی، امروز یکشنبه با واکنش روزنامه آرمان روبرو شد به طوری که گزارش نویس این روزنامه در پاسخ به نقطه نظر دبیرکل حزب کارگزاران نوشت: از آنجایی که تعداد انتخابات‌ها برای مجلس زیاد است پس گروه‌ها متوسل به یارگیری از رقیب نخواهند شد و در لیست‌های خود نام هم‌طیفان و هم‌حزبی‌هایشان را خواهند نوشت و نیاز به یارگیری از رقیب ندارند.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان همچنین اظهارات روز گذشته کرباسچی را همان نقطه افتراق کارگزاران با سایر اصلاح‌طلبان نامید.

آرمان درباره بخش دیگری از مصاحبه کرباسچی با روزنامه شرق چنین نوشت: آنچه کرباسچی از آن به عنوان انحصارطلبی نام برده است در این موضوع معنا پیدا نخواهد کرد و زمانی می‌توان اصلاح‌طلبان را متهم به انحصارطلبی کرد که در درون خود به حذف یکدیگر می‌پردازند. هر چند در گذشته این انحصارطلبی در جریان اصلاحات به تعداد معدودی به چشم می‌خورد اما از زمانی که دولت از حیطه اختیار این جریان خارج و به دست مدعیان اصولگرایی سپرده شد، آنها با انحصارطلبی خداحافظی کردند و به یکدیگر نزدیک شدند.

 

این روزنامه 2 گمانه دیگر را هم درباره اظهارات کرباسچی مطرح کرده که آن را در ادامه می‌خوانید:

 نخست اینکه برخی شایعات درباره حزب کارگزاران به واقعیت نزدیک است یعنی این حزب مانند انتخابات ریاست‌جمهوری می‌خواهد نقش‌آفرین عرصه انتخابات شود و از آنجا که اطلاع دارد برخی مانند رسول منتجب‌نیا مخالف این موضوع یعنی پررنگ شدن نقش کارگزاران هستند درصدد است با عاریه گرفتن نیرو از رقیب، آنها را وامدار خود کرده و در مواقع لزوم به نفع خود بهره گیرد.

گمانه دیگر این است که کارگزاران به حامیان دولت بسیار نزدیک است و می‌توان در برخی موضوعات آنها را در یک پکیج تعریف کرد در نتیجه پس از جدا شدن حامیان دولت از اصلاح‌طلبان، کارگزاران هم ندای جدایی سر دهد و از ائتلاف خارج شود که البته این موضوع تنها یک گمانه است.