حرف ما با دشمن حرف اخم و خشم است
به گزارش افکارخبر به نقل از فارس، صبح امروز(دوشنبه) مراسم صبحگاه عمومی نیروی دریایی ارتش به مناسبت روز نیروی دریایی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش(بندر عباس) با حضور یگان های مختلف نیروی دریایی و نیروی های مسلح منطقه برگزار شد.

امیر موسوی جانشین کل ارتش در بخشی از سخنان خود در این صبحگاه با تبریک سالروز نیروی دریایی و حماسه آفرینی های دلیرمردان دریادل این نیرو گفت: از آن دلیرمردان آفریننده این روز، جمعی به آرزوی خود رسیدند و در جوار حق جای گرفتند که در میان شهیدان هفتم آذر ،نام دریادار همتی فرمانده ناوچه قهرمان پیکان برجسته تر است.

موسوی افزود: ابعاد شخصیتی و نظامی این شهید از جنبه های مختلف جذاب و آموزنده است و در احوالات این شهید میخوانیم که در ماه های آغازین جنگ تحمیلی ،این شهید، منتظر نمی‌ماند که دشمن خود را به او نشان دهد، بلکه به همراه همرزمانش به دنبال دشمن می­گشت تا پهنه آب ها را از حضور دشمن پاک کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز چهره جنگ‌ها عوض شده است، جنگ فقط نظامی نیست و به صورت سخت، نیمه سخت و نرم و پیدا و پنهان جریان دارد و این جنگ در همه عرصه های سیاسی، علمی، نظامی و ... است.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: یکی از پیام های عملی شهید همتی اینست که بیدار و بصیر به دنبال جای پای دشمن بگردید و آن را رصد کنید و عرصه های مقدس کشور را از لوث وجود دشمن پاک کنید و به او اجازه ندهید که بیاید و برای خود سر پل بگیرد و مواضع خود را توسعه دهد.

موسوی اظهار داشت: ما سربازان جان فدای حضرت آیت الله خامنه ای با تبعیت محض از ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا، فکر پیدا کردن جای پا را از مغز دشمن بیرون خواهیم کرد. ما به دشمن هرگز و هرگز به هیچ مناسبتی تبسم نخواهیم کرد و حرف ما با دشمن حرف اخم و خشم است. چشم هر نامحرمی که به دنبال نفوذ باشد کور خواهیم کرد.

وی افزود: نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران رسالت بازگرداندن دریا و استفاده از ظرفیتهای دریا را عهده دار است و امنیت ناوگان حمل و نقل تجاری و نفتی بر عهده نیروی دریایی ارتش است.