به گزارش افکارخبر به نقل از میزان، بعد از فیلتر برخی کانال های منسوب به داعش در تلگرام این روزها موج جدید شایعات تلگرامی از نوع مضحک داعشی در این شبکه منتشر می شود در تازه ترین شایعه ای که به صورت گسترده نیز در حال پخش شده است از  سرکرده ۲۸ساله بلژیکی داعش نقل شده:   حمله به ایران از ۱۱دسامبر 2015 (۲۰آذر) شروع میشود.

جالب است واکنش مخاطبان نیز به این شایعه تنها علامت های لبخند مشهور فضای مجازی است است.

 در ادامه این نقل قول که بساط خنده کاربران را فراهم کرده امده است:"ما منتظر پشتیبانی آمریکا از نظر تقویت قدرت نظامی هستیم و قرار است که ایالت متحده آمریکا به ما موشک دور برد بدهد."

 

در ادامه این نقل قول آمده است که این سرکرده بلژیکی در ادامه مصاحبه اش به سی ان ان گفته است: ما از ۸ نقطه در نظر گرفته شده که چهار طرف ایران را پوشش میدهند به صورت همزمان حمله را شروع خواهیم کرد،

مصاحبه فرمانده بلژیکی با سی ان ان کذب محض است

1. با بررسی های خبرنگار میزان مشخص شد که شایعه سازان بسیار ناشی هستند چرا که گاف های بزرگی در این متن منتشره به سادگی قابل رصد است.

اولا مصاحبه ای میان این  سرکرده بلژیکی داعش و شبکه سی ان ان انجام و پخش نشده است و در جستجوهای خبرنگار میزان در آرشیو شبکه CNN چنین مصاحبه و مصاحبه هایی با این موضوع پیدا نشد.

2. تنها موشکی که گفته می شود با تعدادبسیار محدود در اختیار داعش است، موشک اسکاد است.

موشک اسکاد دوربرد نیست بلکه خانواده‌ای از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد است! مدل‌های مختلف آن حداکثر ۱۸۰ تا هزار کیلومتر برد دارند که طبعا شلیک آن از سوی داعش به شهرهای مرکزی و شرقی ایران ممکن نیست!

3. با فرض قبول چنین مطلب غیر معقولی، ادعای غافل گیری ایران توسط این عنصر خیالی داعش، با اعلام طرح حمله و زمان تقریبی آن مردود است! ضمن اینکه داعش برای بقای خود هم که باشد، فکر تهاجم علیه کشور مقتدری چون ایران را نخواهد کرد زیرا پدافند هوایی کشورمان از خارج از مرزهای ایران حرکت هر پرنده مشکوکی را رصد کرده و در صورت لزوم آن را منهدم می کند.

 اطمینان خاطر سرلشکر..

سخنان  سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران مبنی بر رصد و خنثی‌سازی تحرکات تروریستی عناصر وابسته به داعش توسط سپاه و دستگاه‌های امنیتی، موجی از احساس آرامش و امنیت را به جامعه تزریق کرد.

سرلشکر جعفری که در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی سخن می گفت در واکنش به تهدید اخیر داعش علیه ایران گفت: « از قبل هم تهدید کرده بود و می‌خواست اقدام عملی انجام دهد اما تا حالا نتواسته است هیچ غلطی بکند، در آینده نیز با لطف و عنایت الهی و اخلاص و حضور مردم و اطلاعات مردمی که به دست دستگاه‌های امنیتی می‌رسد و خیلی کمک زیادی به اشراف کامل و جامع اطلاعاتی می‌ شود، بعید می‌دانم بتواند کاری انجام دهد.»

وی گفت:‌ «ممکن است چند مورد کار کوچکی بتواند انجام دهد اما در مجموع نمی‌تواند شرایطی را که در برخی کشورهای دیگر بوجود آورد، در ایران هم بکند.»

دنباله های داعش تحت اشراف و کنترل است

فرمانده کل سپاه با اشاره به دستگیری اخیر یک تیم وابسته به داعش در کرمانشاه گفت: بقیه هم تحت اِشراف و کنترل هستند و هر وقت صلاح باشد که با اینها برخورد شود،  این برخورد انجام می شود.

سردار سرلشگر عزیز جعفری افزود:‌ این گروهک با توجه به کارهای گسترده شان طبیعی است که یک شبکه پشتیبانی دارند که نیرو برایشان جذب و از آنها حمایت و پشتیبانی می کند.

وی گفت: این ها لایحه های مختلفی هستند که یک بخشی از اینها برخورد شد و دستگیر شدند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه داعشی ها خیلی وقت است که می خواهند در ایران ناامنی ایجاد کنند اما تا الان نتوانسته اند، افزود: با اشراف اطلاعاتی  و  دستگاه های امنیتی مجموعه نظام و همکاری مردمی به خصوص اطلاعات مردمی تا الان تلاش هایشان خنثی شده است.

وی گفت:‌ آنها برنامه های مختلفی داشته اند که می خواستند اجرا کنند که از قبل خنثی و با ‌آنها مقابله شد و طبیعی است که این تلاش ها ادامه دارد.

سرلشگر جعفری افزود:‌ تلاش ما نیز برای اشراف و برخورد با آنها ادامه خواهد داشت و به هر حال باید ببینیم که زور کدام طرف بیشتر است ؟ و به نظر می رسد زور جمهوری اسلامی بیشتر باشد.

هر مطلبی را در شبکه های اجتماعی بازنشر نکنیم

این قبیل شایعات با هدف ایجاد تشویش در میان مردم کشورمان تهیه و منتشر می شوند که لازم است پیش از انتشار، در خصوص صحت آنها تحقیق کنیم.