ایران از هیچ کمکی به ملت لبنان دریغ نخواهد کرد

به گزارش افکارخبر ، دکتر ولایتی که به طور رسمی به سوریه و لبنان سفر کرده است روز دوشنبه با دکتر تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و موصوعات منطقه‌ای و انتخاب رئیس جمهوری در لبنان به بحث و تبادل نطر پرداخت.

در ابتدای این دیدار تمام سلام صمن خوش آمدگویی وابراز خرسندی از دیدار مجدد دکتر ولایتی گفت: حتما اینگونه رفت وآمدها می تواند تاثیر مناسبی در تحکیم روابط دوجانبه و حل برخی از مشکلات منطقه ای داشته باشد و در این برهه حساس تاریخی نقش رهبری مقام معطم رهبری بسیار حایز اهمیت می‌باشد و امیدوارم با کمک  جمهوری اسلامی ایران راه حل مناسبی برای خروج از بحران ها ایجاد گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران تجربه ارزنده ای در همزیستی مسالمت آمیز گروه های مختلف و دمکراسی دارد که می تواند برای دیگران مورد بهره برداری قرار گیرد و نتیجه مناسبی را برای حل و فصل بحران های فعلی به دنبال داشته باشد.

دکتر ولایتی هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: دولت و مردم لبنان جایگاه ارزنده ای در جهان عرب داشته و حتما با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد می تواند در حل بحران پیش آمده به موصعی که منافع ملت لبنان را تامین نماید دست یابد و جمهوری اسلامی ایران نیز همچون گذشته از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

مشاور مقام معطم رهبری در ادامه به اهمیت روابط دوستانه با کشورهای منطقه و از جمله عربستان اشاره و تصریح کرد: ایران همواره از برقراری ارتباط دوستانه و همزیستی مسالمت امیز با کشورهای همسایه و منطقه استقبال نموده و برای این مهم محدودیتی قایل نیست و برای حل و فصل موصوعات مختلف با عربستان نیز آمادگی دارد هرچند برخی اقدامات از جمله صدور احکام ناعادلانه و غیر موجه برای برخی از علما از جمله شیخ نمر می تواند آسیبهایی را به دنبال داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران مخالفت خود را اعلام نموده که امیدوارم این موصوع به نحو مطلوب حل و فصل گردد.

وی در ادامه به مسایل منطقه اشاره و تصریح کرد: با توجه به قراین موجود و پیروزی‌های به دست آمده امیدواری‌های فراوانی برای دستیابی به اهداف و پیروزی نهایی در منطقه و سوریه وجود دارد و ایران بارها اعلام کرده از هیچ طرحی که با خواست دولت و ملت سوریه در تعارص باشد حمایت نخواهد کرد.

وی افزود: در مبارزه با تروریسم در منطقه حقانیت دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران بر همگان آشکار شده است و معتقدیم خواب شوم توطیه‌گران تعبیر نخواهد شد.

در ادامه جلسه در خصوص روابط دو جانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی وحل و فصل برخی از موصوعات بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

در این دیدار فتحعلی سفیر ایران در لبنان و دکتر امیر عبداللهیان معاون آفریقا و عربی وزارت امور خارجه حصور داشتند.

مشاور مقام معطم رهبری از روز یکشنبه 8 آدرماه به طور رسمی به سوریه و لبنان سفر کرد و با مقامات دو کشور دیدارهایی را داشته است.