انتقادات بسیاری نسبت به  آقای هاشمی رفسنجانی دارم / بنا بر درخواست های بسیار مردم استان مرکزی و خمین در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا می شوم

گروه سیاسی،حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدعلی حسینی، امام جمعه خمین، زادگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با افکارخبر در خصوص گمانی زنی هایی مبنی بر حضور و کاندیدا شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام سید حسن خمینی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیاری از افراد در مورد کاندیدا شدن حاج آقا سید حسن خمینی از من سوال می کنند که در این باره چه نظری دارم، اما من به این عزیزان گفتم و می گویم نظر من مهم نیست بلکه در این باره نظر مسئولان امر و مربوطه مهم است.

این استاد دانشگاه و حوزه علمیه در ادامه به آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: من انتقادات بسیاری نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی دارم به دلیل اینکه وی در آخرین نماز جمعه خویش و نامه ای که به حضرت آقا نوشتند اظهارات و سخنان خوبی را بیان نکردند.

 او اضافه کرد: در دولت های نهم و دهم ایرادات و اشکالات بسیاری وجود داشت و همه نسبت به مشکلات دولت قبل آگاهی دارند، اما این طور نیست که در گذشته هیچ گونه خدمتی نشده باشد در حالیکه اخیرا آقای هاشمی طوری سخن می گویند که گویی دولت گذشته هیچ اقدامی برای کشور انجام نداده اند.

امام جمعه زادگاه امام راحل این گونه سخنان را در شان آیت الله هاشمی رفسنجانی ندانست و در این باره اظهار کرد: همان طور که گفتم ملت ایران به خوبی از اقدامات دولت قبل آگاهی دارند و قطعا انتقادات بسیاری به آن دولت وارد است، اما بهتر است انتقاد عادلانه داشته باشیم نه اینکه فقط بگوییم دولت قبل به کشور و ملت ایران خیانت کرده است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به آزمون اولیه برای ورود به مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: آزمونی تحت عنوان اجتهاد از اشخاصی که قصد ورود به مجلس خبرگان رهبری را دارند، گرفته می شود، اما این آزمون برای همه افراد واجب نیست و به این معنا نیست که حتما آزمون اجتهاد از آن ها گرفته شود.

امام جمعه خمین تاکید کرد: ممکن است برخی از بزرگان مجتهد هم باشند، اما اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند. بنابراین برای یکسری از اشخاص این آزمون واجب است، به دلیل اینکه فردی که وارد مجلس خبرگان رهبری می شود مسئولیت و وظایف بسیار خطیری دارد.

 او با بیان اینکه قوه استنباط و تحلیل مبانی فقهی بزرگان باید مورد تایید مراجع و اشخاص ذی صلاح واقع شود، تصریح کرد: اشخاصی که به عنوان نماینده وارد مجلس خبرگان رهبری می شوند باید در دروسی همچون احکام، اصول خارج از فقه و مبانی فقهی تیزبین و قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی، دشمن شناسی را یکی از ویژگی های بسیار مهم نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دانست و در این باره اضافه کرد: به عقیده من، اشخاصی که وارد این مجلس می شوند نه تنها باید دشمن شناس باشند بلکه باید اهداف دشمنان اسلام و انقلاب را نیز به خوبی درک کنند. همان طور که پیشتر گفتم وظایف نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم و خطیر است.

امام جمعه زادگاه امام خمینی(ره) به جناحی و سیاسی جلوه دادن مجلس خبرگان رهبری توسط عده ای واکنش نشان داد و در ادامه تاکید کرد: متاسفانه برخی از افراد سعی دارند تا فضای مجلس خبرگان رهبری وارد بازی های سیاسی یا جناحی شود در حالیکه من با این موضوع به شدت مخالف هستم.

وی در این باره افزود: به نظر من، نباید مجلس خبرگان رهبری را جناح بندی کرد و باید شایسته محوری را مبنا قرار دهیم. یعنی به دنبال نمایندگان، افراد و مسئولانی باشیم که شایسته تر از بقیه باشند.

امام جمعه خمین تصریح کرد: تاکیدات بسیاری به شایسته سالاری در اسلام شده است. بنابراین اگر اصل را بر شایسته محوری، توانمندی، مدیر، مدبر و با تقوا بودن قرار دهیم دیگر تفاوتی ندارد که چه جناحی در مجلس شورای اسلامی یا در دولت وجود داشته باشد.

دکتر حسینی درباره میزان مشارکت مردمی در انتخابات امسال اظهار کرد: در اسفند ماه امسال، دو انتخابات بسیار مهم همچون مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران اسلامی برگزار می شود. به عقیده من، امسال هم ملت عزیز ایران مانند گذشته مشارکت حداکثری خواهند داشت.

 وی در ادامه به مقایسه مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: نباید فکر کرد ملت ایران نسبت به مجلس خبرگان رهبری حساس نیستند، اما کار مجلس شورای اسلامی اجرایی تر است به این معنا که این مجلس در وضعیت معیشتی مردم، در قانونگذاری و نظارت بر قوانین تاثیرگذار تر است. به همین دلیل ملت ایران نسبت به مشارکت خودشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی حساسیت بیشتری نشان می دهند.

به گفته این استاد دانشگاه و حوزه علمیه، مجلس شورای اسلامی وظایف و مسئولیت اجرایی دارد، اما همانطور که گفتم مردم عزیز کشورمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری را قبول داشته و این مجلس همواره با آراء حداکثری مردم مواجه شده است.

حجت الاسلام سید علی حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات امسال مجلس خبرگان رهبری از استان مرکزی کاندیدا خواهد شد یا خیر، افزود: مردم استان و خمین درخواست های بسیاری از من داشته اند تا در انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شوم، بنده هم بر حسب وظیفه و احساس تکلیف ان شا الله در انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا می شوم.

وی در پایان بیان کرد: ان شا الله خداوند سایه رهبر معظم انقلاب را بر ایران اسلامی حفظ کند. ایشان رهبر بزرگ، مدبر، شجاع و نترسی هستند.