باید ولایت‌مدار باشیم نه ولایت‌شعار

به گزارش افکارخبر، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی بعد از ظهر امروز در جمع مردم ولایتمدار این شهرستان اظهار داشت: افتخار من همراهی با شما مردم است و شهادت می‌دهم، مردم استان کرمان مردمی دوست‌داشتنی، ولایی و خونگرم هستند.

وی یکی از نیازهای اساسی روز را تحلیل درست از اوضاع کشور دانست و بیان داشت: شبکه‌های بیگانه و بیگانه‌زده‌ها از اوضاع کشور به گونه‌ای سخن می‌گویند که انگار همه چیز به هم ریخته که این یک دروغ بزرگ است، بلکه این کشور با رهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی به خوبی اداره می‌شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه سیاه‌نمایی بد است، افزود: ما امروز وسط حلقه آتش در گلستان زندگی می‌کنیم و شهادت می‌دهم تمام کسانی که بعد از انقلاب در این استان مسئولیتی داشتند در حد توان خدمت کردند و اگر چه مشکلات به کلی رفع نشده اما مسئولان برای رفع کامل مشکلات انگیزه خوبی دارند.

وی با اشاره به ضرورت دمیدن امید و نشاط در مردم ابراز داشت: امروز بزرگترین خدمت دمیدن روح امید و ناامید‌ کردن مردم بزرگترین خیانت است، زیرا هر میز و صندلی که در دست مسئولی است، صاحبش مردم هستند و نباید به گونه‌ای رفتار کرد که این مردم ولی نعمت هستند، ناراحت شوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا زیربنای قرآنی دارد، تصریح کرد: ضرورت بعدی دشمن‌شناسی است زیرا دشمن در‌صدد است که شما مردم را خسته نشان دهد و برخی حذف شعار مرگ بر آمریکا را زمزمه می‌کنند و این معنایش القای خستگی است و من این را بگویم تا آمریکا شیطنت می‌کند و با مسلمانان درگیر است، ما در صحنه‌ایم و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم، زیرا این شعار زیر‌بنای قرآنی دارد و بنا به فرموده امام خمینی(ره) « آمریکا شیطان بزرگ است».

وی خاطرنشان کرد: به صراحت می‌گویم، کسانی که به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا هستند و به دنبال مذاکره غیر از مسائل هسته‌ای هستند، ضد راه امام خمینی(ره) و رهبری هستند.

خاتمی عنوان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ما فقط در چهار چوب 1+5 با آمریکا مذاکره داریم و در هیچ حوزه دیگری با آمریکا مذاکره نداریم و امروز به صراحت می‌گویم، پرونده آمریکا فقط در دست مقام معظم رهبری است و هیچ‌‌کس حق دخالت ندارد، ملت خسته نشده و شعارش این است، می‌جنگیم، می‌میریم، اما سازش نمی‌پذیریم.

وی بصیرت را از دیگر نیازهای ضروری امروز دانست و افزود: بصیرت یعنی بدانیم، دشمن کجاست و چه می‌کند و بعد از شناخت دشمن نگران نفوذ او باشیم.

امام جمعه موقت تهران بصیرت را دشمن‌شناسی تعریف کرد و اظهار داشت: آمریکا به دنبال براندازی نظام است و تا به حال فرصتی برای او به دست نیامده و نتوانسته است، برخی از افراد به ارزشی‌ها تندرو نگویند، بلکه به آن‌ها که تلاش در حذف ارزشی‌ها دارند، باید بگویم، شما پازل دشمن راتکمیل می‌کنید.

وی بیان داشت: برخی آدرس غلط به مردم ندهند، افراطی کسانی هستند که با فتنه‌انگیزی در مقابل رهبر انقلاب ایستادند، اردو‌کشی خیابانی به راه انداختند و شعار هنجارشکنانه سر دادند و مسجد و پایگاه بسیج را به آتش کشیدند و آمریکا از سال 88 تاکنون به‌طور مداوم از آن‌ها تعریف و تمجید می‌کند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ضرورت بعدی را نفرت از استکبار خواند و تصریح کرد: برخی قلم‌ها از آمریکا یک چهره دموکراتیک و صلح‌طلب نشان می‌دهند و به گونه‌ای وانمود می‌کنند که تمام دنیا آمریکا است و ما باید با او رابطه داشته باشیم، باید این را بگویم که ما غیر از آمریکا و رژیم‌صهیونیستی با همه دنیا رابطه داریم.

وی ولایتمداری را ضرورت بعدی برشمرد و خاطرنشان کرد: ولایتمداری به حرف و سخن نیست و ما باید در عمل ولایتمدار باشیم نه ولایت‌شعار و ولایتمدار ضد دولت نیست، بلکه دولت را تنفیذ شده رهبر انقلاب می‌داند.

خاتمی ابراز داشت: دولت طرفدار فتنه نیست و شخص رییس جمهور از فتنه‌گران برائت جست و ما دولت و مسئولان را از خانواده انقلاب می‌دانیم و فتنه خط قرمز همه و مراد و حجت شرعی ما مقام معظم رهبری است.