به گزارش افکارخبر، یکی از جنگنده های ما فوق صوت فعال در نیروی هوایی کشورمان، نوثروپ اف 5 از مدل های پیشرفته E و F است. مدل E تک سرنشین بوده و مدل F با دو سرنشین پرواز می کند.

 

این جنگنده کوچک می تواند به راحتی به اهداف زمینی و هوایی حمله ور شده و با استفاده از تسلیحاتی که روی آن نصب شده است ، آن ها را نابود کند.

 

 

جنگنده مافوق صوت کوچک و استراتژیک نیروی هوایی ایران + تصاویر

 

جنگنده اف 5 از مدل های E و F به یک رادار مجهز شده که می تواند در نبردهای هوایی برای سرنگونی هدف به آن کمک کند.

اف 5 یکی از جنگنده های شناخته شده برای نابودی اهداف هوایی بوده و از جمله پرنده های شکاری است  که در فهرست جنگنده های رکورد دار بیشترین تعداد پرواز قرار دارد و همچنین از قابلیت های مانوری بسیار بالا برخوردار است.

این جنگنده یکی از ایمن ترین هواپیماهای شکاری در جهان محسوب می شود و بر خلاف بدنه کوچکی که دارد می تواند تسلیحات قدرتمندی را با خود حمل کند و قدرت مانور پذیری آن نیز بسیار بالاست.

 

جنگنده مافوق صوت کوچک و استراتژیک نیروی هوایی ایران + تصاویر

 

 

بر اساس اطلاعات موجود جنگنده اف 5 دارای دو مسلسل 20 میلیمتری بوده و می تواند بمب های هوا به زمین 500 پوندی را برای نابودی اهداف زمینی با خود حمل کند.

همچنین موشک های سایدوایندر و ماوریک نیز برای نابودی اهداف هوایی و زمینی روی این جنگنده نصب می شوند.گفتنی است اف 5 قابلیت حمل و شلیک موشک های حرارتی را نیز دارد.

 

 

جنگنده مافوق صوت کوچک و استراتژیک نیروی هوایی ایران + تصاویر