نوبخت: مجلس باعث تأخیر در ارائه بودجه شد

به گزارش افکارخبر، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به زمان ارسال لایحه بودجه 95 کل کشور و برنامه ششم توسعه به مجلس، گفت:کار تدوین پیش‌نویس لایحه بودجه 95 و برنامه ششم در دولت به پایان رسیده و امروز نیز می‌توانستیم لایحه بودجه را به مجلس ارسال کنیم؛ اما با توجه به اینکه مجلس نظر به ارسال لایحه بودجه و برنامه ششم به طور همزمان داشت؛ تأخیر در ارسال این دو لایحه رخ داد.

وی ادامه داد: اکنون دولت مشغول رسیدگی به لایحه برنامه ششم بوده تا برای ارسال همزمان با بودجه به صحن علنی مجلس آماده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، گفت: بخش نخست لایحه برنامه ششم توسعه تحت عنوان "احکام دائمی" درحال حاضر در دستورکار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قرار دارد.

نوبخت با اشاره به مدنظر قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه 95 کل کشور و برنامه ششم توسعه، تأکید کرد: آنچه که به مجلس تحت عنوان لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه تقدیم خواهد شد، مستند و پیوستی براقتصاد مقاومتی دارد و تناظر تک‌تک تبصره‌های برنامه ششم با هریک از 24 بند اقتصاد مقاومتی همخوانی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بودجه سال 95 کل کشور و برنامه ششم به طور کامل با تأسی از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.