عارف: امیدوارم طرفداران دولت در خانواده اصلاحات باقی بمانند

به گزارش افکارخبر، محمدرضا عارف رییس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در حاشیه مراسم روز دانشجو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به وجود زمزمه‌هایی مبنی بر ائتلاف حزب کارگزاران و طرفداران دولت نظر شما چیست, اظهار داشت: کارگزاران جزو جبهه اصلاحات است و امیدواریم طرفداران دولت در خانواده اصلاحات باقی‌بمانند و با یک لیست در انتخابات حضور یابند وی در پاسخ به پرسشی دیگر  مبنی بر این‌که آقای عطریانفر نظر دیگری دارند, گفت این نظر فردی است و حزب کارگزاران عضوی از شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان است. 

رییس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در پاسخ به پرسشی در خصوص انتشار لیست اصلاح‌طلبان توسط نشریه صدا گفت: من آن لیست را ندیده‌ام؛ ما در شورای سیاست‌گذاری وارد مصداق نشده‌ایم و هیچ لیستی در هیچ استانی و شهری را تایید نمی‌کنیم. 

عارف در پاسخ به این پرسش که آیا شورای سیاست‌گذاری در مورد ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری می‌کند, گفت: هر حوزه قرار است تصمیم‌گیری کند و اگر در حوزه اختلافی بود, شورای سیاست‌گذاری استان دخالت می‌کند و بر اساس معیارهای و شاخص‌ها کاندیداها مشخص می‌شوند و اگر در حوزه به نتیجه نرسیدند, شورای سیاست‌گذاری ورود می‌کند. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که اگر یک اصول‌گرا سر لیست اصلاح‌طلبان شود آیا هویت اصلاح‌طلبی از دست نمی‌رود, تصریح کرد: مگر می‌شود که یک اصول‌گرا سر لیست اصلاح‌طلبان شود؛ این جزو عجایب خلقت است. 

وی ادامه داد: زمانی ما صحبت از ائتلاف می‌کنیم و  ائتلاف نسبی را اولین بار بنده مطرح کردم و طرح ما این بود که حداقل 30 نفر بین دو لیست مشترک باشند و این حلقه وصل دو جریان اصلی شود که متاسفانه استقبالی صورت نگرفت. لذا آنچه که امروز مد نظر ما است, این است که لیست اصلاح‌طلبان فقط مربوط به اصلاح‌طلبان خواهد بود. که انشا الله در مجلس با دوستانمان در این نهاد قانون‌گذاری این بحث ائتلاف را دنبال کنند.