منظور رسایی از وزیر هزار میلیاردی چه کسی است؟

به گزارش افکارخبر،  حمید رسایی نوشت: فردا ساعت ۱۰ صبح در صحن علنی مجلس، سئوالم از آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عضویت وی در هیأت مدیره ۱۶ شرکت خصوصی که اکثر آنها مربوط به شرکت های پتروشیمی است، مطرح می شود.

 

مطابق اصل ۱۴۱ قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، کارکنان دولت و در رأس آنها وزرا نمی توانند به ریاست یا عضویت هیأت های مدیره شرکت های خصوصی تعیین شوند. همچنین مقامات دولتی نمی توانند سهام هم داشته باشند.

 

در جلسه مورخ ۲۹ اردیبهشت ۹۴ وقتی در کمیسیون صنایع این سئوال مطرح شد، آقای نعمت زاده گفت رسایی اسناد و مدارک عضویت بنده در هیأت مدیره ها را ارائه دهد تا من اسناد خروجش را ارائه کنم. بنده اسناد چاپ شده در روزنامه رسمی قوه قضاییه که نشان می داد آقای نعمت زاده در هیأت مدیره این شرکت ها عضویت دارد را ارائه کردم و از آقای نعمت زاده خواستم اگر قبل از وزارتش از این هیأت ها خارج شده، اسنادش که طبق قانون باید در روزنامه رسمی چاپ شده باشد را ارائه کند تا من هم درباره ادامه طرح سئوال در صحن علنی تجدید نظر کنم. آقای وزیر گفتند از این شرکت ها خارج شده و استعفا داده اند اما مدارک آن را به بنده نمی دهند بلکه به رییس کمیسیون صنایع نشان می دهند!! پاسخ من هم این بود که مگر رییس کمیسیون صنایع از شما سئوال کرده که می خواهید مدارک را به ایشان نشان دهید!؟ آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟

 

پاسخ اینکه آیا نعمت زاده واقعا از این شرکتها خارج شده یا نه، اینکه در زمان وزارتش در این شرکتها بوده یا نه؟ اینکه اگر چنین اسنادی بود، چرا نعمت زاده حاضر نشد در کمیسیون ارائه کند و موضوع سئوال را منتفی کند، اینکه چرا از اردیبهشت ماه تا امروز هیچ سندی به نماینده سئوال کننده ارائه نشده و… را فردا از رادیو بشنوید.

 

بد نیست بدانید آقای نعمت زاده، سال ۸۸ بازنشسته شده اند، از اول انقلاب تا سال ۸۸ یا وزیر بوده یا رییس شرکت های بزرگ در حوزه صنایع، نفت و پتروشیمی. فقط ۴ سال (۸۸ تا ۹۲) در جمهوری اسلامی مسئولیت عالی نداشته. اکثر شرکت های خصوصی که ایشان عضو هیأت مدیره آن است و محل بحث ماست، شرکت هایی مربوط به پتروشیمی و خانوادگی است و داماد و دختران ایشان هم اعضای اصلی هیأت مدیره آن هستند. بر اساس اعلام رسانه ها و عدم اعتراض یا تکذیب وی، ثروت نعمت زاده ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان است (از آنجا که شاید شما هم مثل من بی سواد باشید، عدد مذکور اینطور خوانده می شود: هزار میلیارد تومان). منتظر نظر تکمیلی کاربران این صفحه مجازی درباره این سئوال هستم تا از آن استفاده کنم.