معاون ظریف عذرخواهی ایران از عراق را تکذیب کرد

به گزارش افکارخبر، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر عذرخواهی ایران از عراق به دلیل هرج و مرج ایجاد شده در مرز مهران (زرباطیه) توسط زائران ایرانی، با بیان اینکه مراسم اربعین سال جاری با نظم و شکوه ستودنی برگزار شد، گفت: مقامات مسئول و دولت عراق در هماهنگی کامل با مقامات ذیربط ایرانی، سهم مهمی در برگزاری باشکوه این مراسم داشتند.

 

وی اضافه کرد: برخی اخبار منتشر شده مبنی بر ارسال پیام اعتراض آقای العبادی به ایران و یا عذرخواهی سفیر ایران از نخست‌وزیر عراق در ملاقات اخیر و در موضوع بی نظمی در مرز مهران صحت ندارد.

 

معاون وزیر خارجه با اشاره به دیدار حسن دانایی‌فر سفیر ایران در بغداد با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق عنوان کرد: ملاقات سفیر ایران و نخست‌وزیر عراق در فضای مثبت و در چارچوب هماهنگی‌های سیاسی دوجانبه انجام شده و آقای العبادی و مقامات عراق نیز قدردانی خود را از برگزاری باشکوه مراسم اربعین و همکاری مقامات مسئول و مردم 2 کشور اعلام کردند.

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اخبار منتشر شده مبنی بر عذرخواهی ایران از عراق را تکذیب کرد.

 

براساس این گزارش، برخی از رسانه‌های عراق از دیدار روز گذشته «حسن دانایی‌فر» سفیر ایران در عراق با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور خبر دادند و به نقل از بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق نوشتند که در این دیدار، سفیر ایران نامه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران درباره زیارت اربعین حسینی را تقدیم کرد.