ادعای آمریکا درباره آزمایش موشک بالستیک در ایران!
به گزارش افکارخبر، خبرگزاری رویترز گزارش داد مقامات آمریکایی روز دوشنبه مدعی شدند ایران ماه گذشته با نقض دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، موشک جدید بالستیک میانبرد خود را آزمایش کرد.

 

این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود افزودند: این آزمایش 21 نوامبر (30 آبان) انجام شد. یکی از این مقامات مدعی شد موشک شلیک شده در داخل خاک ایران پرتاب و به زمین اصابت کرد.
 
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز پیشتر روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی خود به نقل از منابع اطلاعاتی غرب مدعی شده بود این آزمایش نزدیک شهر بندری چابهار و در مجاورت مرز پاکستان انجام شده است.

 

به ادعای رویترز، آزمایش موشک های بالستیک ایران بر اساس قطعنامه 2010 شورای امنیت که تا زمان اجرایی شدن توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی به قوت خود باقی است، ممنوع است.

 

بر اساس این توافق که 14 ژوئیه (23 تیر) حاصل شد، بیشتر تحریمها علیه ایران در مقابل اعمال محدودیت هایی بر برنامه هسته ای این کشور برداشته خواهند شد. 

 

آمریکا ،‌ انگلیس ، فرانسه و آلمان در ماه اکتبر (مهر) از کمیته تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا در ارتباط با آزمایش موشکی ماه گذشته ایران که آنها مدعی هستند نقض تحریمهای سازمان ملل بوده است دست به اقدام بزند. تا به حال هیچ اقدامی از طرف این کمیته در این مورد اتخاذ نشده است.