جدل در مجلس/باز هم کوچک‌زاده!
به گزارش افکارخبر، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی امروز (سه شنبه 17 آذر) طی تذکری آئین‌نامه‌ای خطاب به باهنر نایب رئیس مجلس گفت: اکنون طرحی با عنوان سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مجلس در دست بررسی است که در این میان سه خلاف آئین‌نامه صورت گرفته است.

 

وی تاکید کرد: اولا منادی سپیدان عضو هیئت رئیسه مجلس که در مخالفت با این طرح صحبت کرد، تماما دفاع از دانشگاه آزاد بود و عضو هیئت رئیسه مجلس اینجا مدافع دانشگاه آزاد است یا بحث ثبت‌نام تحصیلات تکمیلی؟

 

کوچک‌زاده در ادامه افزود: دوما؛ در آئین‌نامه تصویب شده که هر شخصی که می‌خواهد برگه‌ای را میان نمایندگان توزیع کند، باید با اجازه هیئت رئیسه مجلس باشد، اما منادی سپیدان برگه‌ای را در مخالفت با این طرح میان نمایندگان توزیع کرده، بدون آنکه اجازه هیئت رئیسه مجلس بر روی آن باشد، آیا آئین‌نامه مجلس فقط باید برای نمایندگان عادی باشد؟

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیان داشت: از صبح تاکنون عسگری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد کتابچه‌ای را با عنوان حمایت تاریخی 83 درصدی نمایندگان مجلس از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد را که تصاویر و امضاءهای بسیاری از نمایندگان بر روی آن است، پخش می‌کند.

 

وی تاکید کرد: برخی نمایندگان به بنده اعلام کرده‌اند که اصلا موضوع این نبوده و اکنون عسگری این مسئله را به رخ نمایندگان می‌کشد که شما موافق توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد بودید!

 

کوچک‌زاده خطاب به باهنر تصریح کرد: آیا این سه حرکت امروز خلاف آئین‌نامه نبوده است؟ این هم یکی از دلایلی بود که استعفایی را مطرح کردند، اما هیئت رئیسه موافقت نکردند. این هم دلیلی برای کسانی که به دنبال دلیل می‌گردند.

 

باهنر نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکرات کوچک‌زاده اظهار کرد: توزیع پاکت، کاغذ و نامه طبق گفته شما باید با اذن هیئت رئیسه مجلس باشد و معمولا این اجازه بر روی آن ثبت می‌شود.

 

وی ادامه داد: اما اگر این نامه با اذن شفاهی بوده، دیگر آن را نمی‌دانم، اما از مسئول آن پیگیری خواهم کرد.

 

باهنر همچنین با بیان اینکه مخالف و موافقان یک طرح دلیلی ندارد دلایل سخنان خود را اعلام کنند، گفت: منادی‌سپیدان به دلیل اینکه می‌خواهد دو کنکور از یکدیگر جدا شود و این امر به نفع دانشگاه آزاد نیست، مخالفت یا موافقت کرده است. حال نمی‌توانیم در مقابل مخالفان و موافقان بایستیم و بگویم آن صحبتی را بگو که من می‌خواهم.

 

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: هرشخصی از پنجره‌ای به لایحه و طرحی نگاه کرده و موافقت و مخالفت می‌کند.

 

اما بعد از این سخنان، زمانی که میکروفن منادی سپیدان عضو هیئت رئیسه مجلس برای بیان اسامی ناطقان باز شد، وی خطاب به کوچک‌زاده تصریح کرد: براساس اخطار 79 ، یکشنبه آتی حتما پاسخ شما را خواهم داد.

 

بعد از سخنان منادی سپیدان، باهنر نایب رئیس مجلس ضمن اعتراض به این عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: زمانی که میکروفن برای اعلام ناطقان میان دستور باز می‌شود، نباید موضوع دیگری را مطرح کنیم، لذا خواهش می‌کنم اسامی ناطقین را بخوانید.

 

اما بار دیگر منادی سپیدان خطاب به کوچک‌زاده اظهار کرد: به خاطر رئیس جوابت را یکشنبه می‌دهم که در این زمان این سخن موجب عصبانیت باهنر شد و به تندی اظهار کرد: آقای دهقان شما برگه اسامی ناطقان را از منادی سپیدان بگیرید و آنها را بخوانید.

 

اما منادی سپیدان بار دیگر ضمن عذرخواهی از ریاست مجلس اجازه خواست تا اسامی ناطقان را بخواند و در ادامه شروع به قرائت اسامی ناطقان میان دستور کرد.