ولایتی: ادعاهای جدید بعد از پی ام دی قبول نیست

،به گزارش افکارخبر، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با وزیر دارایی لبنان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که اگر بعد از بسته شدن پی ام دی طرف مقابل ادعاهای جدیدی را مطرح کند، واکنش ایران چیست، اظهار داشت:  این یک دبه در آوردن است و آنچه طرفین انجام می‌دهند، باید مطابق قراری باشد که صورت گرفته و طرفین نسبت به آن متعهد شده‌اند.

وی افزود: اگر قرار باشد ادعاهای جدیدی مطرح شود، این امر مورد قبول ایران نخواهد بود.

ولایتی همچنین در خصوص دیدار خود با وزیر دارایی لبنان اظهار داشت: آقای علی حسن خلیل از اعضای جنبش امل هستند و ما درباره روابط دوجانبه گفت‌وگوهایی را مطرح کردیم. با توجه به اینکه رابطه ایران و لبنان در حوزه سیاسی عالی است، درخواست دو طرف این است که سطح روابط اقتصادی را به سطح روابط سیاسی برسانیم.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران، لبنان و سوریه برای دفاع از کشور سوریه گفت: ایران، لبنان و سوریه اتحاد نزدیکی برای دفاع از مردم، دولت سوریه و بشار اسد دارند و از زمان شروع حرکت تروریستی در این کشور این 3 کشور با یکدیگر با تلاش بسیار اتحاد مثال‌زدنی را نشان دادند و بعد از 5 سال مبارزه نفس‌گیر شاهدیم که در پیروزی‌هایی که در شمال و شمال غرب سوریه حاصل شده است، این 3 کشور موثر بوده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امیدواریم به زودی شاهد پیشرفت‌هایی در جهت اقتدار مجدد دولت سوریه باشیم.

ولایتی با بیان اینکه رابطه ایران و لبنان راهبردی و منسجم است خاطر نشان کرد: این 3 کشور در همکاری‌های منطقه‌ای رابطه نزدیکی با هم دارند و در اجلاس وین یک و 2 هماهنگی داشته و موضع‌گیری‌های سیاسی ما نسبت به هم یکی بود.

علی حسن خلیل وزیر دارایی لبنان نیز با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لبنان در خط مقدم تماس با دشمن صهیونیستی قرار دارد، اظهار داشت: سوریه متاسفانه امروز درگیر توطئه‌هایی است و ما باید تلاش‌های یکپارچه‌ای را برای مقابله با تروریسم انجام دهیم.

وی ادامه داد: کشور لبنان خودش را بخشی از مقاومت علیه تروریسم می‌داند و امروز لبنان به عنوان محل تلاقی مذاهب مختلف مورد هدف دشمن تکفیری قرار گرفته است.

وزیر دارایی لبنان همچنین خاطر نشان کرد: مقامات لبنانی از مواضع ایران کمال تشکر را دارند.