به گزارش افکارخبر، سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز سه‌شنبه توقف آزمایش‌های موشکی ایران را خواستار شد و آن را مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست.

روز گذشته برخی مقامات آمریکایی مدعی شدند که ایران اخیرا یک موشک بالستیک میان برد را تست کرده است. واشنگتن گفته است که این مسئله را به کمیته تحریم‌های سازمان ملل ارجاع می‌کند.

به نوشته پایگاه «واشنگتن اگزمینر»، کورکر در بیانیه‌ای به این مسئله واکنش نشان داده و گفته است: «ایران قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند، چون می‌داند که نه دولت و نه شورای امنیت سازمان ملل کاری انجام نخواهند داد. دولت هم فلج مانده و تنها با لفاظی‌های توخالی و ابراز نگرانی و محکومیت پاسخ می‌دهد.»

وی افزود: «تداوم موارد نقض بدون تبعات به نگرانی‌های موجود در مورد اینکه ایران پس از رفع تحریم‌ها دست بالا را پیدا می‌کند، اعتبار می‌بخشد. وقتی نمی‌توانیم به موارد آشکار نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان دهیم، نمی‌توان باور کرد که سازمان ملل و دولت اوباما در پاسخ به نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران، تحریم‌ها را بازمی‌گردانند.»

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش از این گفته است که واشنگتن مسئله آزمایش موشکی ایران را «به صورت جدی» مورد بررسی قرار می‌دهد.