تغییر نام دولت «تدبیر و امید» به دولت «ناامیدی، بی‌تدبیری و رکود»

به گزارش افکارخبر، حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و رکود حاکم بر جامعه، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل این دولت از روز اول این بود که همه تخم‌مرغ‌های خودش را در سبد مذاکرات و همه مذاکرات را هم در سبد کدخدای دروغین گذاشت که فکر می‌کرد مشکلاتش را حل می‌کند.

وی افزود: این دولت از ابتدا هیچ برنامه اقتصادی نداشت، تنها برنامه اقتصادی دولت یازدهم این بود که بتواند مذاکرات هسته‌ای را به نتیجه برساند و آمریکا از فشارهایش علیه ایران کم کند تا به این وسیله رونقی در اقتصاد ایران ایجاد شود.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: باطل بودن این عمل از روز اول مشخص بود و همه آن را می‌گفتند اما دولت توجهی نداشت و نتیجه این شد که آمریکا برای اینکه شکسته شدن مقاومت ایران را نشان دهد مذاکرات را استمرار بخشید با اینکه می‌توانست مذاکرات را زودتر به نتیجه برساند، اما 2 سال آن را طول داد و در این 2 سال توان دولت به تحلیل رفت.

رسایی با بیان اینکه دولت در این 2 سال دائماً با وعده دادن، بازار را منتظر نگه داشت، گفت: آمریکایی‌ها تا الآن به وعده‌های خودشان عمل نکردند که البته اگر هم عمل کنند اتفاقی در اقتصاد ایران نخواهد افتاد، چون دولت هم از ابتدای فعالیتش برنامه‌ای نداشته است، دولت در این 2 سال فقط وعده‌هایی داده که آن وعده‌ها عملی نشدند.

وی با بیان اینکه دولت در نگاه مردم یک دولت دروغگو، ناتوان و ضعیف خطاب می‌شود، تأکید کرد: به همین دلیل نام «دولت رکود» بعد از اینکه روحانی یک سال پیش عبور از رکود و ورود به رونق اقتصادی را شعار داد، همچنان بر این دولت باقی مانده است و از این به بعد هم متأسفانه شاهد خواهیم بود که اتفاقی در اقتصاد کشور نخواهد افتاد چون دولت برنامه اقتصادی مشخصی نداشته و ندارد.

نایب رئیس اول کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه یادآور شد: بسته خروج از رکود دولت بیشتر برای راه‌اندازی بخشی از گره‌های مربوط به کسانی بود که رانتی در آنجا داشتند، یعنی خودروسازان؛ با اینکه دولت اگر به دنبال خروج از رکود بود، می‌توانست وام 25 میلیون تومانی هم که مبلغ قابل توجهی بود را به اشتغال یا حتی ازدواج جوانان اختصاص می‌داد.

رسایی در پایان خاطرنشان کرد: دولت با عملکرد ضعیف خودش نام «دولت راستگویان» را به «دولت دروغگویان» تبدیل کرده است، دولت «تدبیر و امید» را به دولت «ناامیدی، بی‌تدبیری و رکود» تغییر داده است، همچنان هم در همان مسیر گام برمی‌دارد و تغییری مشاهده نمی‌کنیم و با عرض معذرت باید بگویم ملت ایران فعلاً منتظر اتفاق خاصی نباشند.