به گزارش افکارخبر،آیت‌الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در جمع خانواده شهدا و مردم شهید‌پرور رفسنجان اظهار داشت: شهرستان رفسنجان بیش از نیم قرن، کاملا پایگاه امام و ولایت است.

وی ادامه داد: دین و استخوان‌بندی دین مردم رفسنجان با حضور عالمان وارسته و دین‌شناس سامان‌دهی شده و هر خطیب برجسته و سالم که در خط ولایت است و در کشور درخشیده یک پای منبرش رفسنجان است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رفسنجان این افتخار را دارد که رهبر فرزانه انقلاب یک ماه مبارک رمضان در اوج ظلمت‌کده طاغوت در این شهر منبر داشتند ‌و استاد الخطبا مرحوم فلسفی خطیب این دیار بود.

این مسئول حضور خطبای ارزشمند در دهه آخر ماه صفر در رفسنجان را نشان از ولایتمدار بودن مردم این شهرستان دانست و گفت: در برگزاری مجالس شهدا مهم حفظ ارمغانی است که شهدا برای ما آوردند.

خاتمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ارمغان شهدا خواند و تصریح کرد: کسانی که در صحنه سیاست جهانی باشند خوب می‌فهمند که تغییر یک نظام صد درصد وابسته و تبدیل آن به نظام شیعی اسلامی کاری شبیه معجزه بود و خداوند به برکت خون شهدا و اخلاص ملت به مردم ارزانی داشت.

به گزارش فارس، یادواره سرداران و 940 شهید والامقام شهرستان رفسنجان امروز با حضور جمع کثیری از خانواده شهدا، مردم و نمازگزاران همراه با زیارت عاشورا و مداحی در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای برگزار شد.