به گزارش افکارخبر، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی  گفت: دولت متاسفانه یک رویه و نقشه راه درست برای حل مشکلات اقتصادی ندارد و تاکنون با آزمون و خطا پیش رفته است.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم با وجود ادعاها و سخنانی که دوستان قبل و بعد از انتخابات مطرح می‌کردند، کارها با دورنمایی روشن و نقشه راه درستی به پیش رفته و منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی شود اما متاسفانه چنین امری مشاهده نمی‌شود.

جعفری با بیان اینکه نظر اکثریت اقتصاددانان بر این امر است که بسته اقتصادی دولت نمی‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، تصریح کرد: این بسته اقتصادی حتی برای خوردوسازی کشور نیز نتوانست مثمرثمر باشد چرا که آینده خودروسازی در کشور ما مورد آسیب قرار می‌گیرد و اگر افراد نتوانند وام‌ها را پرداخت کنند با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: درحالی که دولت می‌توانست این وام را برای کشاورزی و خرید تجهیزات کشاورزی یا ازدواج جوانان اختصاص دهد و در واقع این تصمیم دولت یک حرکت منطقی نبوده و تنها یک واکنش غیر حساب شده در واکنش به انتقادات مطرح شده و نامه چهار وزیر بود که اثر خوبی هم نداشت.

جعفری خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی چند وجهی است و باید به فرهنگ کار و تولید و سرمایه‌گذاری در امر اقتصاد در کنار یکدیگر توجه شود اما متاسفانه شاهد هستیم که با وجود شعارهایی که داده می‌شود اقتصاد کشورمان همچنان دولتی است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید اقتصاد را به مردم واگذار کند، تصریح کرد: باید کار را به مردم سپرد و باید مردم به میدان بیایند چرا که مولفه اقتصاد مقاومتی بر دانش بنیان بودن، مردم‌نهاد بودن و اعتقاد به درونزا بودن اقتصاد متکی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و اگر دولت از این امر غفلت کند، آسیب‌های فراوانی را برای کشور به همراه خواهد داشت.