کری ایران را متهم کرد!

به گزارش افکارخبر،کری در این بیانیه با فهرست کردن اتهاماتی بی‌شمار به کشورهای مختلف از جمله ونزوئلا، چین، روسیه، سوریه و ازبکستان ادعا کرده است که روزنامه‌نگاران، هنرمندان و فعالان حقوق زنان به صورت غیرعادلانه در ایران در بازداشت به سر می‌برند.

وی در بخشی دیگر از بیانیه خود از دولت‌های چین، کوبا، مصر، اریتره، ایران، روسیه، عربستان، ونزوئلا و دیگر کشورها خواسته است تا از بستن دهان رسانه‌های آزاد خودداری کنند.

این بیانیه در شرایطی از سوی وزیر خارجه آمریکا منتشر شده است که شهر سیاتل، شب گذشته شاهد تظاهرات صدها تن از فعالان حقوق بشر و مسلمانان در اعتراض به بی‌توجهی پلیس به قتل یک نوجوان مسلمان بود. معترضان در سیاتل بی‌توجهی پلیس به قتل حمزه وارسامی 16ساله را محکوم کردند.

گفته می‌شود حمزه قربانی جنایت ناشی از تنفر از مسلمانان شده است. معترضان در کالج مرکزی سیاتل جمع شدند که نزدیک محل قتل نوجوان مسلمان است.

معترضان همچنین یک تقاطع پررفت و آمد را بستند. معترضان شعار می دادند: «ما خواستار عدالت هستیم و می‌خواهیم همین حالا عدالت اجرا شود».

حمزه روز شنبه در نتیجه سقوط از بالکن ساختمانی در ارتفاع هجده‌متری نزدیک کالج مرکزی سیاتل کشته شد. گفته می‌شود او را فرد یا افرادی پس از کتک زدن از بالکن طبقه ششم به پایین انداختند. خانواده او می‌گویند او به این علت که مسلمان بود کشته شد.