طبق گزارش آمانو انحراف قبل از 2003 تائید شده است
به گزارش افکارخبر، بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود (23 آذر ماه 94) ضمن تبریک ایام ربیع‌الاول اظهار داشت: آمریکا یعنی شیطان بزرگ، نابودی جهان اسلام را می‌خواهد. ایران محور حق‌طلبی در عالم است. آمریکا می‌خواهد به هر بهانه و به هر شکل به منافع ایران اسلامی آسیب بزند.

وی با بیان اینکه آمریکا قصد تحقیر و نابودی ما را دارد.، افزود: تحریم جدید پسابرجام مبنی بر جلوگیری از سفر اتباع 10ها کشور به ایران قدم دیگری در نشان دادن عمق دشمنی آمریکا است. کشتار مسلمانان نیجریه توسط نیروهای آموزش دیده آمریکا نشان می‌دهد دشمنی آمریکا با مسلمانان جغرافیا نمی‌شناسد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: آقای روحانی! یادتان هست که در کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای، همان جا که ماموران آژانس را جاسوس می‌ خواندید، چه نوشتید؟ چند مورد ذکر کرده‌اید که قطعنامه سال 83 آژانس عدم انحراف ایران را تایید یا تاکید کرده یادتان هست؟

بیرانوند در همین رابطه اضافه کرد: در گزارش جدید آمانو بیش از 10 بار ایران متهم شده است قبل از سال 83 انحراف هسته‌ای داشته، پنهان کاری کرده و اطلاعات غلط به آژانس داده است. آقای روحانی پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در سکوت شما در حال تثبیت است گزارش آمانو را تائید می‌کند. می‌دانید معنی تائید گزارش آمانو و سکوت شما و دستگاه دیپلماسی یعنی چه؟ آیا در واکنش به قطعنامه و تائید ادعای آمانو حرفی برای زدن ندارید؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ملت بزرگ ایران اتهام انحراف هسته‌ای، پنهانکاری و ارائه اطلاعات غلط را مردود می‌دانند. آقای روحانی حسب اتفاق در سال‌های مورد ادعای آمانو اختیار کشور در امور اجرایی با اصلاح‌طلبان بود و حضرتعالی هم مستقیما مسئولیت داشته‌اید. گرچه جریان اصلاحات دارای عیوب ساختاری فراوان است اما انحراف مباحث هسته‌ای پنهانکاری هسته‌ای و ارائه اطلاعات غلط هسته‌ای وصله ناجوری است که در هیچ دوره‌ای به نظام اسلامی نمی‌چسبد.

وی در ادامه متذکر شد: شما چرا سکوت کرده‌اید. سکوت شما یعنی تثبیت حرف مفت آمانو. شاید سند آمانو ادعای پوچ مرد بیماری است که در تشخیص حرف درست و غلط دچار اختلال شده است.

این نماینده با اشاره به اینکه در پیش‌نویس قطعنامه با تائید گزارش آمانو و زدن مهر تائید بر آن در اراجیف او اعلام می‌شود پرونده PMD با شرایط ذیل بسته می‌شود، عنوان کرد: آقای روحانی نگران نباشید غربی‌ها معامله سراسر سود خود را با شما به هم نخواهند زد. تا مباحث گفته شده تثبیت نشده اعلام موضع کنید. در قطعنامه با صحه گذاشتن بر گزارش آمانو انحراف قبل از 2003 تائید شده است و می‌گوید چون از 2003 به بعد انحرافی نبوده با شرایط ذیل پرونده بسته می‌شود و این عملا شرایط معنی باز بودن پرونده را می‌دهد.

بیرانوند با اشاره به دیگر موارد قید شده در گزارش آمانو، متذکر شد: آنجا که می‌گوید دسترسی کامل و آنلاین و نظارت بر مراکز نظامی و نظارت کامل بر اقلام بر مصارف دوگانه کجای این شروط مفهوم بسته شدن را می‌دهد؟ علاوه بر آن آقای روحانی چرا در برابر حصارهای محکم ایجاد شده در پیش‌نویس قطعنامه سکوت کرده‌اید؟

وی در خاتمه گفت: چرا می‌پذیرید تمام نظارت‌ها و اقدامات نظارتی مختص ایران باشد. چرا می‌پذیرد عرف آژانس نباشد.