سیدحسن خمینی اینگونه وارد انتخابات شد

 

 

به گزارش افکارخبر، سید علی خمینی، یکی از فرزندان سید احمد، در مراسم عزاداری پیامبر اسلام (ص) خبر نامزد شدن برادر بزرگترش، سید حسن را  در انتخابات مجلس خبرگان اعلام کرد. کمتر از سه ماه دیگر یعنی 7 اسفند 94، دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت همزمان برگزار خواهد شد و چندماهی است که گروه ها و جریان های سیاسی در حال گرم کردن تنور انتخاباتند. 

ورود سید حسن خمینی به انتخابات خبرگان از همان ابتدای کار با تایید و تکذیب های متعدد روبه رو شد و همچون اعلام نامزدی وی در خبرگان، تنها به نقل قول از ایشان و اظهاراتی محدود ماند که در ظاهر نشانی مبنی بر آمدن صرف یا نیامدن قطعی دیده نمی شد. لازم به ذکر است که پدر بزگوار ایشان یعنی سید احمد خمینی، در سال های 69 تا 73 در مجلس خبرگان حضور داشتند که عمر پربرکت سید احمد تا پایان مجلس خبرگان کفاف نداد و ایشان در سال 73 چشم از دنیا فرو بستند. 

اما در این میان، جریان سیاسی اصلاح طلب، سیدحسن خمینی را چنان تبلیغ و در رسانه های خود شانتاژ خبری کرد که برند سیاسی خود را بر پیشانی وی بچسباند. براین اساس، خمینی جوان تبدیل به نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان خواهد بود هرچند ممکن است برای عمومیت بخشیدن به وی، تنها همین تبلیغ از طریق رسانه های اصلاح طلب کافی باشد و بر تمایل به اصلاح طلب بودن، تاکید نشود. 

نام سید حسن خمینی در ماه های اخیر به انحنای مختلف پررنگ شده و اصلاح طلبان و رسانه های وابسته به این جریان، وی را به عنوان نامزد مورد وثوق خود بارها معرفی و رپرتاژ آگهی های فراوانی نیز برای او تهیه کرده اند. شخصیت ها و رسانه های اصلاح طلب، ورود خمینی جوان به عرصه سیاسی را نقطه ناامیدی تندروها و دلواپسان می دانند و عنوان می کنند که این دسته در مقابل او سنگ اندازی هایی در صورت ورود خواهند کرد. پیشبینی که خود نشان از طرح مظلوم نمایی از سید حسن و جنجال آفرینی پیش از موعد برای او را در نظر گرفته است. حاشیه سازی در انتخابات خبرگان با سواستفاده از نام سیدحسن خمینی، ماه هاست که در برنامه کاری طیف اصلاح طلب قرار گرفته است. 

حال اینکه سید حسن خمینی خود را وارد قطب بندی های سیاسی خواهد کرد یا همچون همیشه مشی بی طرفی اما تمایل به سمت اقدامات یک جریان خاص را پیگیر خواهد بود؟ سوالی است که با توجه به سابقه فعالیت ها، اظهارنظرها و رفت و آمدهای پرسروصدای سیاسی، شاید جواب به آن چندان سخت نباشد و نیازی به تفسیر و قلم فرسایی نداشته باشد. تمایل سیدحسن خمینی به برخی از سران اصلاح طلب و هاشمی رفسنجانی بر هیچ کس پوشیده نیست. تصاویر منتشر شده از وی در جمع های اصلاح طلبان و حتی برخی از سران فتنه و محکومان فتنه، حمل بر بیطرفی نیست و علاقه ایشان را به این دسته نشان می دهد. اینکه برخی سعی در نشان دادن خط مستقل سیاسی از سیدحسن خمینی را دارند و بر آن تاکید می کنند، اشتباهی ساده انگارانه است. ائتلاف و صف بندی وی مشخص است چرا که غیراز این بود، مجموعه فعالیت ها و اظهاراتش این برآیند و نتیجه گیری را به دنبال داشت ولی باید واقعگرا بود و براساس آرزوها و خواسته های قلبی، تحلیل نکرد. 

با این وجود روزنامه ها و رسانه های اصلاح طلب نتیجه چندین ماه تبلیغات و تیتر یک قرار دادن سیدحسن خمینی را گرفتند و وی بالاخره به حضور در انتخابات لبیک گفت. تیترها و تحلیل های روزنامه های امروز اصلاح طلب، اکثرا به این موضوع اختصاص دارد. شباهت بسیاری میان این تیترها با تیترهایست که زمان اعلام کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 و همچنین، رئیس دولت اصلاحات در آمدن یا نیامدن بود، وجود دارد.

در زمانیکه برخی از چهره ها یا شخصیت های مطلوب اصلاح طلبان عزم حضور در انتخابات می گیرند، پس از تایید و تکذیب های مکرر و چند ماهه و نشان دادن عجز و التماس های حامیانشان در صفحه نخست روزنامه ها، به ناگهان حضور آنها در عرصه انتخابات اعلام می شود تا به نوعی نشان دهند مطالبه عمومی پاسخ داده شد و فرد مذکور علی رغم عدم تمایل اما برای خدمت به مردم و انقلاب و نجات دادن آنها، منت گذاشته و پای در مسیر گذاشته است. چنین روندی در مورد سیدحسن خمینی نیز دنبال شد و تیترها نیز این رویه را تایید می کند. در زیر صفحه نخست روزنامه های اصلاح طلب در روز یکشنبه مشاهده می شود. 

 

سیدحسن خمینی اینگونه وارد انتخابات شد

 

سیدحسن خمینی اینگونه وارد انتخابات شد

 

سیدحسن خمینی اینگونه وارد انتخابات شد

 

سیدحسن خمینی اینگونه وارد انتخابات شد

 

سیدحسن خمینی اینگونه وارد انتخابات شد

 

سیدحسن خمینی اینگونه وارد انتخابات شد

 

سیدحسن خمینی اینگونه وارد انتخابات شد